וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: פורד וקיה מצטיינות, יגואר וניסאן מאכזבות ולנדווינד הסינית מסוכנת

דניאל שמיל

24.11.2010 / 14:29

ארגון הבטיחות האירופי מפרסם מבחני ריסוק ל-14 מכוניות חדשות



ארגון הבטיחות האירופי מפרסם מבחני ריסוק ל-14 מכוניות חדשות. לראשונה, נבחנת גם מכונית סינית במבחן המחמיר, ומציגה תוצאה מחפירה. לעומתה, מרבית הדגמים מאירופה, קוריאה ויפן, ובהם פולקסווגן פאסאט המחודשת וסיטרואן c4, השיגו תוצאה של חמישה כוכבים. יגואר xf וניסאן מייקרה אכזבו והציגו ציון של 4 כוכבים בלבד.



המצטיינות



המכוניות המודרניות מתוכננות להתמודד היטב עם מבחני הריסוק, ורובן השיגו ציונים מצוינים. אאודי a1 קיבלה ציון של 90% בהגנה על נוסעים, למיני קאנטרימן ציון של 84% בהגנה על נוסעים מבוגרים, ו-83% בהגנה על ילדים בכסאות בטיחות. סיטרואן c4 החדשה משיגה 90% ו-85% בהתאמה.







המיניוואן הקומפקטי של פורד, גרנד c-max, זכה לציונים הטובים ביותר בסבב מבחני הריסוק האחרון, עם 96% בהגנה על מבוגרים, ו-81% בהגנה על ילדים. עוד נבחנו גם פולקסווגן פאסאט המחודשת, שזכתה ל-91% בשמירה על מבוגרים וצמד רכבי הפנאי הקוריאניים - יונדאי ix35 וקיה ספורטאז'. הקיה מגן טוב על מבוגרים (93%) והיונדאי על ילדים (88%).







לכל הדגמים האלה ציון כולל של חמישה כוכבים. אולם בהגנה על הולכי רגל במקרה דריסה הם אינם מצטיינים. את הציון הטוב ביותר בתחום זה משיג המיניוואן קיה וונגה, עם 64%, ושאר הדגמים משיגים כ-50% בלבד.

המאכזבות



שני דגמים מודרניים השיגו ציונים מאכזבים, של ארבעה כוכבים בלבד. ניסאן מייקרה הקטנה, ששיווקה בישראל טרם התחיל, קיבלה ציון של 84% בהגנה על נוסעים מבוגרים ו-79% בהגנה על ילדים, בעיקר בשל סיכון שלוח המחוונים יתפרק ויפגע בנוסעים. יגואר xf היוקרתית קיבלה אף היא ארבעה כוכבים, עם 78% בהגנת מבוגרים ו-65% בהגנת ילדים, זאת בשל זווית בעייתית של לוח המחוונים בגללה עלולות ברכי הנוסעים להיפגע ובשל העובדה שאי אפשר לנתק את כרית האוויר של הנוסע, וכך היא עלולה לפגוע בילד במושב בטיחות מלפנים.



המסוכנת



החברה הסינית לנדווינד תשווק בקרוב באירופה (אך לא בישראל) מיניוואן בשם cv9 וזוהי המכונית הסינית הראשונה שעוברת מבחן ריסוק של euro ncap. התוצאות אינן מעודדות - 2 כוכבים מתוך חמישה, 34% בהגנה על מבוגרים, ו-45% בהגנה על ילדים. במילים אחרות, מדובר במכונית מסוכנת, עם רמת בטיחות דומה לאלה של דגמים מלפני 15 שנה ויותר.







הבעיה העיקרית של המכונית היא היא של תא הנוסעים, שלא הפגין עמידות גבוהה בפני ההתנגשות. האנרגיה תועלה ישירות לנוסעים, שנפגעו מההגה ומחלקים שונים בתא הנוסעים. גם הדלתות נפתחו בעת ההתנגשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully