וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי המדינה החליטו: השביתה נמשכת

חיים ביאור

24.11.2010 / 15:45

בתום ישיבה סוערת בין נציגי פרקליטות המדינה, ההסתדרות והאוצר, הוחלט לדחות את הצעת האוצר ולהמשיך בשביתה מחר. ייתכן שהשביתה אף תוחרף אם לא תתקבל הצעה משופרת

בתום ישיבה סוערת בתל אביב החליט היום הוועד הארצי של פרקליטי המדינה להמשיך בשביתה גם מחר (ה'). הוועד, בראשות בעז גולדברג, החליט לדחות את ההצעות אותן קיבל אתמול ממשרד האוצר, בפגישה שנערכה בבית ההסתדרות.

בפגישה, בה השתתף יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הציע הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אילן לוין, שהפרקליטים ימירו את ימי החופשה שצברו לכסף, מהלך שפירושו המעשי הוא תוספת שכר של 5%. כמו כן, הביע לוין הסכמה לכך שהמדינה תממן לפרקליטים אחזקת רכב וטלפון נייד. זאת, בנוסף לתוספת השכר הכללית לעובדי המגזר הציבורי שהפרקליטים זכאים לה, בשיעור של 6.25% בפרישה ל-3.5 שנים בצירוף מענק חד פעמי בסך 2,000 שקל ותוספת לאם שלה ילדים עד גיל 5 בסך 500-300 שקלים. השיעור הכולל של התוספת לפרקלטים (יחד עם התוספת הכללית מכוח ההסכם במגזר הציבורי) מוערכת ב-13%-14%.

לעומת זאת, לוין דרש מהפרקליטים כי יוותרו בתמורה על זכותם "לאגום" את ימי חופשת ההשתלמות שלהם באופן המאפשר להם לצאת לחופשות השתלמות ממושכות של חודשיים ולעתים אף שלושה חודשים רצופים. לטענת לוין, "מדובר בנוהג פסול הפוגע בעבודה התקינה".

בישיבת הוועד, כינו רוב הדוברים את הצעות האוצר כ"מבישות ובלתי מתקבלות על הדעת". המשתתפים החליטו שהשביתה תימשך ואף תוחרף אם האוצר לא יעלה הצעות חדשות בימים הקרובים. יצוין שפרקליטי המדינה דרשו תוספת שכר של 24.5%, בדומה לזו שקיבלו הרופאים בשנה שעברה, במסגרת הבוררות בינם לבין המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully