וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזון לא בפיקוח? לא קונים

מסקר של רשות הסתדרות הצרכנים עולה כי 62% מהצרכנים סבורים שהסרת הפיקוח על מוצרי המזון פוגעת בהם ומובילה לעליית מחירים. בשל הסרת הפיקוח 30% מהצרכנים ויתרו על קוטג'

רשות ההסתדרות לצרכנות פרסמה היום (רביעי) סקר מיוחד שערכה באמצעות מכון גאוקטוגרפיה, ממנו עולה כי 62% מהצרכנים בישראל חושבים כי הסרת הפיקוח ממוצרי המזון פוגעת בצרכן הסופי, מאחר והיא מובילה לעליית מחירים.

מתוצאות הסקר עולה, כי הסרת הפיקוח על מחירי גבינת הקוטג' למשל, שמחירה עלה בכ-45%, גרמה ל-30% מהצרכנים לצמצם בצריכת המוצר. מעבר לכך, בבחינת התפלגות הצמצום בצריכת הגבינה, בלטו במיוחד בעלי השכר הנמוך, שם כ-40% מהצרכנים נאלצו לצמצם את רכישת הקוטג'.

עוד עולה מהסקר כי כ-70% מהציבור נוהג לקנות חלב שמחירו בפיקוח, וכ- 64% קונים ביצים שמחירן בפיקוח. כמו כן, 43% קונים לחם אחיד שמחירו בפיקוח.

32% מבעלי ההכנסה הנמוכה, הודיעו לסוקרים כי יוותרו על קניית ביצים באם לא יימצאו ביצים שמחירן בפיקוח. כמו כן, 20% מהם הודיעו שיוותרו על קניית חלב אם לא ימצא חלב שמחירו בפיקוח.

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון אמר בעקבות הממצאים כי "על הממשלה להפסיק את המדיניות של הוצאת מוצרי מזון בסיסיים מפיקוח מכוון שהדבר מהווה פגיעה בציבור הרחב בכלל ובשכבות מעוטות היכולת בפרט". לוינסון הוסיף כי "מוצרי המזון בפיקוח בניגוד למוצרים אחרים ויקרים יותר, אינם תמיד נגישים וזמינים לצרכנים ולכן על הממשלה לשקול לחייב את החנויות והרשתות להבליט או לסמן את המוצרים המפוקחים כך שיהיו נגישים וזמינים בכל העת לציבור הקונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully