וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח של הראל קפץ ברבעון השלישי ב-68% ל-223 מיליון שקל

נועם בר

24.11.2010 / 17:47

תחלק דיבידנד של 64 מיליון שקל - הדיבידנד השני של הקבוצה השנה לאחר שבמאי האחרון חילקה 107 מיליון שקל



קבוצת הביטוח והפיננסים הראל סגרה את הרבעון השלישי של 2010 בזינוק של 68.4% ברווח הכולל שהסתכם ב-223 מיליון שקל לעומת 132.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו שגבתה הראל במהלך הרבעון הסתכמו ב-2 מיליארד שקל - צמיחה של 9.2% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי קפץ ב-110% להיקף של 170 מיליון שקל. עם פרסום הדוחות החליט דירקטוריון הראל על חלוקת דיבידנד של 64 מיליון שקל. זהו הדיבידנד השני של הקבוצה השנה לאחר שבמאי האחרון חילקה 107 מיליון שקל.



הצמיחה הגדולה ביותר היתה בפעילות החיסכון ארוך הטווח שהניבה רווח של 329 מיליון שקל - גידול של 370% לעומת הרבעון המקביל. עיקר הגידול ברווח נבע מתחום ביטוחי החיים, בו הרוויחה הראל ברבעון השלישי 146 מיליון שקל, לעומת פחות ממיליון שקל שהרוויחה ברבעון המקביל. במהלך הרבעון השלישי חזרה הראל לגבות את דמי ניהול המשתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים כשבסך הכל היא גבתה במהלך הרבעון השלישי דמי ניהול משתנים בהיקף של 65 מיליון שקל. ברבעון המקביל ב-2009 לא גבתה הראל דמי ניהול משתנים, בשל הפסדי 2008 למבוטחים.



בניגוד לקבוצות הביטוח שדיווחו עד כה - כלל והפניקס - הגדילה הראל את הרווח גם מפעילות ניהול קרנות הפנסיה כשהשיגה רווח של 7.1 מיליון שקל לעומת 5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. היקף הנכסים שמנהלת הראל בפעילות הפנסיה נכון לסוף הרבעון השלישי עמד על 10.8 מיליארד שקל.
פעילות ניהול קופות הגמל רשמה ירידה של 19% ברווח שהסתכם ב-18.7 מיליון שקל. זאת בהמשך למגמה כללית בענף הגמל של גידול בהוצאות בשל כניסת הבנקים לתחום הייעוץ הפנסיוני.



פעילות ביטוחי הבריאות של הראל רשמה גידול של 18.3% בפרמיות ברוטו שהסתכמו ב-557 מיליון שקל. הרווח מהפעילות הסתכם ב-78 מיליון שקל - עלייה של 19% לעומת רבעון מקביל. ברבעון האחרון חל גידול בהיקפי התביעות שמשלמת הראל בביטוחי הבריאות, זאת בשל הסכם שגיבשה דקלה, חברה בת של הראל, עם המפקח על הביטוח לאישור מספר תביעות בתחום הביטוח הסיעודי שדחתה בעבר. הראל צופה כי בעקבות ההסכם הזה יגדל בעתיד היקף התביעות המשולמות על ידה בביטוחי הבריאות במקביל לגידול בעתודות. השינויים האלו לא אמורים להשפיע על התוצאות של הראל היות והביטוח בדקלה מתנהל במנגנון ביטוח הדדי בין המבוטחים שם בדומה לקרן פנסיה כשההכנסות של הראל הן רק מדמי ניהול שהיא גובה.



מגזר הביטוח הכללי בארץ רשם ירידה של 73% ברווח שהסתכם ב-7.3 מיליון שקל, זאת על אף גידול בפרמיות שנגבו.זאת בשל ירידה ברווחי השקעות. פעילות הביטוח בחו"ל שיש להראל המרוכזת בחברה בטורקיה ובחברה ביוון סיימה את הרבעון בהפסד של 4.3 מיליון שקל לעומת רווח של 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. בהראל מסבירים את הגידול בהפסד בשל תקופת הראשוניות של הפעילות הדורשת הוצאות גבוהות עבור חדירה לשווקים המקומיים. בהראל לא צופים השפעה ממשמעותית מהמשבר ביוון, היות וחשיפת החברה לשוק ההון היווני לא גדולה. בנוגע לפעילות בטורקיה, מתקשים בהראל להעריך את השפעת המשבר הפוליטי שבין טורקיה לישראל על הפעילות. חברת emi הפועלת בתחום ביטוחי המשכנתאות, שרכשה הראל בתחילת השנה הרוויחה ברבעון האחרון כ-3 מיליון שקל. בתשעת החודשים שחלפו מאז הרכישה הרוויחה emi 30 מיליון שקל, כש-19 מיליון שקל מתוכם הם רווחי הון.



פעילות הפיננסים של הראל שתחת בית ההשקעות הראל פיננסים ביססה את מגמת הרווח אליה עברה לפני שני רבעונים. הרווח מהראל פיננסים הסתכם ב-8.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות מהפעילות גדלו ב-32.4% ל-60 מיליון שקל. זאת כשההכנסות מפעילות קרנות נאמנות המהווה את הפעילות העיקרית של בית ההשקעות, גדלו ב-48% ל-126 מיליון שקל. פעילות תעודות הסל הטרייה של הראל פיננסים מנהלת נכון לסוף הרבעון השלישי 2.4 מיליארד שקל.



נכון לסוף ספטמבר, הראל מנהל נכסים בהיקף של 98 מיליארד שקל. עודף ההון של הראל נכון לסוף הרבעון, הסתכם ב-843 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully