וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים נחמן שי ושלי יחמוביץ': ביטול הטבת המס לעיתונאים זרים תגרום לנזק דיפלומטי

אופיר בר-זהר

24.11.2010 / 18:33

בחוק ההסדרים הנוכחי אמורה להיות מבוטלת זכותו של שר האוצר להעניק הטבת מס לעיתונאים זרים



חברי הכנסת נחמן שי ושלי יחימוביץ' טוענים כי ביטול הטבת מס הניתנת לעותנאים זרים תביא לפגיעה כלכלית ואף דיפלומטית בישראל, זאת בשל העברת מסר לפיו מדינת ישראל אינה מעוניינת בנוכחותם, וכן בשל העובדה כי עיתונאים זרים מספקים עבודה לנותני שירותים ישראליים כמו בעלי אולפנים, צלמים ועוד. השניים פנו לשר האוצר יובל שטייניץ וביקשו לבטל סעיף זה הנמצא בחוק ההסדרים.



לפי חוק ההסדרים הנוכחי תבוטל זכותו של שר האוצר להעניק הטבת מס לעיתונאים זרים הנמצאים בישראל. הטבת המס הנהוגה כיום קובעת כי עיתונאים זרים זכאים להפחית מהסכום החייב במס את דמי השכירות, הלינה והארוחות, ולאחר מכן לשלם 25% מס בלבד מהסכום הנותר. במידה וההטבה תבוטל יחויבו העיתונאים במס רגיל ללא הפחתות וללא קביעת תקרה מקסימלית של 25%.



הסעיף הרלבנטי עוסק גם בספורטאים זרים אשר להם חוזה עם קבוצה ישראלית (אשר משתכרים סכומים גבוהים בהרבה מעיתונאים), ובתחילה היתה כוונה להחילו גם על ספורטאים אלה. ואולם בנוסח הנוכחי הוצאו הספורטאים מהחקיקה והיא נותרה רלוונטית לעיתונאים זרים בלבד, אשר מספרם נאמד בכמה עשרות בודדות, והפרש הסכומים צפוי להיות מאות אלפי שקלים בשנה בלבד (לפי שי ויחימוביץ').



שי ויחימוביץ' כתבו לשטייניץ כי הם מבקשים לבטל סעיף זה מכמה טעמים. ראשית כי "המהלך, בהיותו מכוון אך ורק לקבוצה זו, עלול להתפרש כניסיון מכוון להקשות על העיתונות הזרה, שלא לומר לסלקה, ולגרום נזק דיפלומטי לישראל". בנוסף טוענים השניים כי הדבר יגרום נזק כלכלי לישראל שכן "כל כתב זר הוא מחולל עבודה משמעותי ביותר - שוכר משרדים, אולפני הפקה ומספק פרנסה לישראלים רבים". בנוסף הם טוענים כי משמעות הדברים תהיה העברת הכתבים לשטחי הרשות הפלשתינית.



נחמן שי אמר ל-themarker כי "מדובר על כמה עשרות כתבים זרים בלבד וכמה מאות אלפי שקלים בשנה, אולי כמו שחקן זר אחד בקבוצה ישראלית. הכתבים הזרים מביאים כסף לישראל ולא לוקחים ממנה, אחד מהם המועסק באחת מסוכנויות הידיעות אמר לנו שהמשרד שלו מעסיק 40 ישראלים. זוהי שלומיאליות במיטבה. כל העניין הוא כמה מאות אלפי שקלים, אין לו שום משמעות, וישראל מביעה מסר שלא רוצים פה כתבי חוץ ואני שואל בשביל מה ולמה".



משר האוצר טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully