וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאמן של מיידוף תובע 2 מיליארד דולר מ-UBS: הבנק היה שותף פעיל בהונאה

סוכנויות הידיעות

24.11.2010 / 20:04

בתביעה שהוגשה היום בניו יורק נאמר כי ללא מעורבת הבנק השווייצי ההונאה לא היתה יכולה לצאת לפועל



אירווינג פיקארד, הנאמן האחראי על פירוק חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף והחזרת הכספים לקורבנות ההונאה, הגיש היום תביעה בסך שני מיליארד דולר נגד בנק ubs השווייצי, בטענה כי הבנק השתתף באופן פעיל בהונאת הפונזי של מיידוף.



בתביעה, שהוגשה היום בבית משפט בניו יורק, מואשמים ubs ומספר גופים הקשורים לבנק ב-23 עבירות הונאה. בתביעה בת 101 העמודים נאמר עוד כי ubs סייע באופן פעיל להונאת הפונזי של מיידוף, בכך שמימן, פיקח וניהל מספר קרנות בינלאומיות שהזרימו כספי משקיעים למיידוף.



לפי התביעה, קרנות אלו משכו מחברות ההשקעות של מיידוף 796 מיליון דולר בשלושה החודשים שקדמו לפשיטת הרגל של החברה, וכן משכו 1.12 מיליארד דולר בשש השנים שקדמו לכך. יתר על כן, בתביעה נטען כי ubs היה מודע לסימנים כי מדובר בהונאה, וכי למרות זאת המשיך להיות מעורב בקרנות שהזרימו השקעות אל מיידוף. עוד עולה מהתביעה כי בנק ubs גרף עמלות בהיקף של לפחות 80 מיליון דולר הודות להונאת מיידוף.



"הונאת מיידוף לא היתה יכולה להצליח ללא הסכמת ubs להפנות את מבטו לכיוון אחר, וגם להעמיד פנים כי הם ערבים לקיומם של הנכסים והעסקות שביצע מיידוף, בעוד שבפועל מעולם אל התחייבו לכך", אמר נציגו המשפטי של פיקארד, דיוויד שיהן, לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".



מיידוף נידון לעונש של 150 שנות מאסר בגין הונאת פונזי בהיקף של מיליארדי דולרים, לאחר שהודה בביצוע ההונאה בחודש מארס 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully