וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר ראשון בפרשת המסחר לפי מידע פנים במגזר הקרנות בארה"ב

סוכנויות הידיעות

24.11.2010 / 21:37

העצור - מומחה בחברות ייעוץ לקרנות גידור בסן פרנסיסקו; חשד כי גם סוחרים בגולדמן סאקס מעורבים בפרשה



חקירת שערוריית המסחר לפי מידע פנים בקרנות בארה"ב ממשיכה להתרחב, והיום בוצע המעצר הראשון בפרשה. דון צ'ו, מומחה בחברת הייעוץ לקרנות גידור פריימרי גלובל ריסרץ' בסן פרנסיסקו, נעצר היום בחשד כי קידם את שירותי החברה על ידי כך שקישר בין בכירים בחברות בורסאיות לבין קרנות גידור כדי שהראשונים ידליפו מידע פנים לאחרונים. בין החברות שלגביהן הודלף מידע פנים בעזרתו: ברודקום, סיירה וויירלס ואתרוס קומיוניקיישנס.



צ'ו חשוד כי בשנת 2008 "היה מעורב בקשירת קשר לקידום שירותי הייעוץ של החברה בה עבד על ידי כך שהסדיר מפגשים בין בכירים בחברות בורסאיות לבין לקוחות של קרנות גידור מתוך מטרה שהראשונים ידליפו לאחרונים מידע פנים מתוך מטרה שהקרנות יוכלו לגרוף רווחים ממסחר במניות". זהות קרן או קרנות הגידור שנהנו ממידע הפנים טרם נחשפה.



באחרונה הרחיבו רשויות החוק בארה"ב את חקירת החשדות למסחר לפי מידע פנים על ידי קרנות גידור וקרנות נאמנות, ועד כה התבקשו במסגרת החקירה לספק מידע לא פחות משמונה קרנות גידור או נאמנות, בהן קרנות הגידור sac קפיטל ו-סיטדל, וקרנות הנאמנות ג'אנוס קפיטל ו-וולינגטון.



sac קפיטל וג'אנוס קפיטל הודיעו אתמול כי התבקשו על ידי הבולשת הפדרלית (fbi) להעביר מידע הנוגע לשערוריית המסחר לפי מידע פנים. שלשום פשטו סוכני fbi על משרדיהן של שתי קרנות גידור ענקיות, לוול גלובל אינווסטורס ודיאמונדבק קפיטל מנג'מנט, שנוסדו על ידי עובדים לשעבר ב-sac, בחשד לסחר לפי מידע פנים.



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי במסגרת החקירה נבדק חשד גם כי בנקאים בגולדמן סאקס הדליפו מידע פנים, ובכלל זה מידע על מיזוגים מתכוננים, כאמצעי להיטיב על לקוחות מועדפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully