וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הדירות שייבנו במרכז מודיעין יצומצם ב-40%

מאת רנית נחום-הלוי

25.11.2010 / 7:01

בלעדי משרד הבינוי ישנה את תוכנית הבנייה במרכז העיר בעקבות ביקורת חריפה



>> משרד הבינוי והשיכון ועיריית מודיעין מעוניינים לבטל את התוכנית למרכז העיר ולהחליפה בתוכנית שתוריד 40% מיחידות הדירות המתוכננות במקום. זאת לאור ביקורת חריפה על פרויקטים שהוקמו על סמך התוכנית הקיימת. על פי התוכנית המקודמת, במקום 1,020 דירות שמותרות לבנייה כיום, ניתן יהיה לבנות בעתיד 607 דירות בלבד.

מדובר בתיקון לא שכיח של תוכנית, במיוחד משום שהתוכנית הקיימת אושרה לפני זמן לא רב יחסית - ב-1998. התוכנית כוללת שטח של כ-73 דונם לאורך שדרות החשמונאים, שעליו ניתן להקים 216.7 אלף מ"ר בנוי, חלקם למגורים וחלקם למסחר ולמשרדים. חלק מהשטח נכלל במסגרת המע"ר (מרכז עסקים ראשי) של העיר.



מקור הביקורת על התוכנית הקודמת הוא מתחם למגורים אחד מבין הארבעה שנכללים בתוכנית, שכבר הוקם על ידי חברת י.ח. דמרי. פרויקט זה, שמזכיר בצורתו את פרויקט הולילנד, ספג לא מעט ביקורות. מקורות בעירייה מוסרים כי בעירייה לא רצו להקים פרויקטים דומים בציר, דבר שהניע אותה ללחוץ על משרד הבינוי והשיכון לשנות את התוכנית התקפה ולצמצם את מספר הדירות.



ואולם, התנהלות הדברים מעוררת מחלוקת: התוכנית המתוקנת של משרד הבינוי והשיכון אושרה בשנה האחרונה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה מודיעין, וטרם הופקדה לוועדה המחוזית. לאחר אישור התוכנית הוגשה התנגדות של החברה להגנת הטבע, אך זו נדחתה. בתגובה הוגש ערר לוועדת הערר במחוז מרכז, שעלה לדיון השבוע אך טרם התקבלה החלטה. בערר שהגישה החברה להגנת הטבע נטען שהתוכנית אמנם מצמצמת באופן משמעותי את מספר הדירות, אולם היא בזבזנית מאוד מבחינת שימושי הקרקע. בחברה אף טוענים כי הורדת 413 דירות מהתוכנית נעשית באופן סמוי ולא ברור, באמצעות העברת חלק ניכר מזכויות הבנייה למגורים כ-29,580 מ"ר בנוי אל מתחת לפני הקרקע. בין היתר מציעים בתוכנית החדשה, כי הדירות שיבוטלו יועברו למגר שסמוך בשטח של 2.7 דונם.



"חוסר השקיפות בהוראות מקשה להבין שמדובר בהורדת צפיפות בצורה משמעותית", נכתב בערר שהגישה החברה להגנת הטבע, "קריאת עיקרי התוכנית כמו שהם מבלבלת וממנה ניתן להבין שמספר הדירות וזכויות הבנייה יישארו כמו שהם, אך זו טעות מכוונת. ניתן לומר שהתוכנית 'מלבינה' את הורדת הצפיפותו. מלבד זאת, לא קיים שום סעיף בתוכנית המחייב להעביר את הבינוי המבוטל למקום ספציפי".



החברה להגנת הטבע מבקשת בערר שהגישה להעביר את התוכנית לאישור בוועדה המחוזית, מה שלא נעשה. מהחברה נמסר בתגובה: "תמוה שדווקא משרד הבינוי והשיכון, שטוען כי חסרות בישראל דירות זמינות, מבקש להפחית יותר מ-400 דירות במרכז העיר. המהלך הוא בניגוד למדיניות שלו ומדיניות התכנון הארצית".



מעיריית מודיעין נמסר בתגובה, "זה שנים התנגדה העירייה להמשך פרויקט הבנייה של רבי הקומות לאורך שדרות החשמונאים. בעירייה סבורים כי היקף בנייה כזה יפגע במרכז העיר באופן מהותי. עד היום נבנו תשעה מגדלים המחוברים ביניהם בקשתות ליותר מ-600 דירות. לפי התכנון המקורי, דגם בנייה זה היה אמור להמשיך עד לכניסה לעיר ולכלול עוד 1,020 דירות. לפי התכנון החדש תהיה הפחתה של יותר מ-40%. מגישי ההתנגדות מעוניינים לפגוע בפיתוחה העתידי של העיר והעירייה תתנגד לכל מהלך כזה". ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "התוכנית שבנדון אושרה עוד ב-1998, לאחר מכן היא עוכבה והוחלט לשווקה בשלבים. לאחר בניית המתחמים הראשונים, קמה התנגדות עזה ביישוב בטענה שהבנייה צפופה, אינה יפה ומנוגדת לאופי העיר. לפיכך בעשור האחרון לא ניתן היה לשווקה.השינוי בא לתת מענה לדרישת הרשות המקומית ותושבי מודיעין, וכאמור להפחתה באתר זה יינתן פתרון באתר סמוך במרכז העיר מודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully