וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה תוכנית לבניית קניון במבשרת ציון

רז סמולסקי

25.11.2010 / 7:01



>> הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז ביטלה תוכנית להקמת מרכז מסחרי בקאנטרי-קלאב בשדרות הראל במבשרת ציון. זאת משום שהשטח מיועד לשטח ציבורי פתוח. המטרה בבניית שטחי מגורים ומסחר בשטח היא לייצר הצדקה כלכלית לבניית אולם ספורט ופארק.

תוכנית הקאנטרי במבשרת מתייחסת לקרקע בשטח של כ-77 דונם, מתוכם כ-4.5 דונם יועדו למשרדים ומרכז מסחרי, 9 דונם למגורים והשאר מיועד לשטחים ציבוריים פתוחים. לתוכנית הוגשו 48 התנגדויות, בהן התנגדות מצד קניון הראל בשכונה.אחת ההצדקות להקמת הקניון היתה שאין בתוכנית מספיק שטחים מניבי הכנסות שייצרו כדאיות כלכלית לבניית הפרויקט. לכן הגישו היזמים תוכנית שמשפרת את שטחי המסחר בהיקף של 10,000 מ"ר.



הוועדה המחוזית החליטה שהייעוד העיקרי של השטח הוא אולם ספורט ושטחים פתוחים, ואילו שטחי המסחר נועדו לתמרץ ולשרת את הייעוד העיקרי ולכן יש לצמצם אותם למינימום. כדי לשמור על איזון ראוי בין מרכז הספורט ושטחי המסחר, התירה הוועדה בנייה של 1,000 מ"ר לשימוש מסחרי. השימושים המותרים בשטחים אלה הוגבלו לבתי קפה, מסעדות, מספרה, חנויות ספורט ובריאות. הוועדה דחתה את טענת המועצה המקומית מבשרת כי ההכנסה מארנונה של המרכז המסחרי חיונית ליישוב, בטיעון שלא חסרים שטחי מסחר במבשרת ואם יש מחסור, לא בטוח שצריך למלא אותו במתחם הקאנטרי.



ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, ערכה מחקר בהזמנת מנהלי קניון הראל הסמוך ובו היא מצאה כי במבשרת גרים כ-10,000 תושבים עם כוח קנייה של 33 מיליון שקל בחודש (ללא מע"מ), נתון שלדעתה לא מצדיק הקמת מרכז מסחרי נוסף. לטענתה אישור המרכז המסחרי החדש היה פוגע בקניון הראל וכי אין הצדקה להרחיב את שטחי המסחר ביישוב בשל גודלו וקרבתו לירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully