וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ בפגישה חשאית עם בכירי עורכי הדין: מה החסמים לצמיחה?

מאת הילה רז

25.11.2010 / 7:01

שר האוצר נפגש עם נציגים של משרדי עורכי הדין הבולטים כדי לשמוע הצעות לעידוד הצמיחה ולצמצום הביורוקרטיה ? עורכי הדין: "העומס העצום על בתי המשפט פוגע במשק" ? טענות נוספות שעלו בפגישה - סחבת ועודף רגולציה באישור עסקים ובוועדות התכנון



>> שר האוצר, יובל שטייניץ, אירח ביום חמישי האחרון בלשכתו בתל אביב את צמרת עורכי הדין המסחריים ואת ראש לשכת עורכי הדין למפגש מיוחד.

במפגש, שארך יותר משעתיים, השתתפו נציגים מעשר פירמות מסחריות מובילות ובהן: עורכי הדין אלקס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ; מיה ליקוורניק, ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדווין; מאיר לינזן ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן; אברמי וול ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון; יוסי גרוס, ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק; חנינא ברנדס ממשרד נשיץ-ברנדס; רון גזית ממשרד גזית רוטנברג ושות', המכהן גם כמ"מ ראש הלשכה, ודוד תדמור ממשרד תדמור ושות'.



המפגש הוא חלק מסדרת מפגשים שמקיים שר האוצר עם נציגי מגזרים במשק הפרטי בישראל, ובהם רואי חשבון, קבלנים, מלונאים וכלכלנים בכירים. במפגשים אלה מבקש שטייניץ לשמוע על מצבה של הכלכלה הישראלית מחוגים רחבים במשק, בניסיון לפתור חסמים ביורוקרטיים לפעילותו השוטפת של המשק, ועל דרכים לעידוד הצמיחה.



משרדי עורכי הדין נבחרו תוך שיתוף פעולה בין לשכת שר האוצר ללשכת עורכי הדין. בחודשים הקרובים צפוי שר האוצר להיפגש עם עורכי דין מסקטורים נוספים. ככל הידוע, זוהי הפעם הראשונה ששר אוצר נפגש באופן יזום עם מגזר עורכי הדין.



"אני רואה חשיבות רבה במפגשים מסוג זה", הסביר שטייניץ. "המגזר הפרטי הוא קטר הצמיחה של המשק הישראלי, ולכן מטרתנו בקיום המפגש היתה לשמוע מעורכי הדין הצעות לעידוד הצמיחה במשק ולצמצום הביורוקרטיה. דיאלוג זה בין האוצר לבין המשק הפרטי הוא מנגנון שאותו אנו מנסים לעודד. על כן מפגשים מסוג זה יתקיימו בהמשך. במפגש הועלו הצעות חשובות שאותן נבחן בכובד ראש. אני מודה לראש הלשכה ולעורכי הדין שהשתתפו בו".



אווירה פתוחה, נעימה ומנומסת



כבר בתחילת הפגישה ציין שטייניץ בפני הנוכחים שאשתו, גילה כנפי-שטייניץ, היא שופטת בבית המשפט המחוזי בירושלים ולכן הוא קרוב לתחום המשפט.



במהלך המפגש העלו עורכי הדין מגוון נושאים ובהם: הביורוקרטיה במערכת הציבורית, משיכת משקיעים לישראל בתחום ההיי-טק ובתחומים נוספים, צמצום פערים בתחום הנדל"ן ובעיות בעבודות הוועדות לתכנון ובנייה.



בנוסף הדגישו מרבית הנוכחים את הצורך בהגדלת כמות השופטים, חיזוק מערכת המשפט וייעול ההליכים המשפטיים. אחד מעורכי הדין שנכח בפגישה אמר כי "ככל שהמערכת המשפטית תהיה טובה ויעילה יותר - הכלכלה תשתפר".



עורכי הדין אמרו כי לפי תחושתם אדם לא יכול לקבל צדק בישראל. "אתה מחכה שנתיים להגיע לבית משפט ואז שופט נותן לך חמש דקות לטעון. זו תחושה שלאדם אין את יומו בבית המשפט", אמר אחד מהם לשר.



עורכי הדין תיארו את האווירה בפגישה כנעימה, פתוחה ומנומסת. תחושתם היתה ששטייניץ התעניין לשמוע את דבריהם אך הוסיפו כי מדובר במפגש ראשוני בלבד.



שלב האישורים לבניית מלון - עשר שנים



נושא נוסף שעלה בפגישה הוא ניגוד העניינים וההשתלחות נגד העומדים בראש ועדות ציבוריות. לדברי אחד מעורכי הדין, כל אדם מהשוק הפרטי שעומד בראש ועדת בדיקה, דוגמת ועדת חודק או ועדת ששינסקי, מואשם בניגוד עניינים. עורך הדין התלונן כי גם כשממונים אישים מתאימים לעמוד בראשות ועדה, הם נתפשים כבעלי אינטרסים. על כן קשה מאוד לאייש ועדות כאלו באנשים שאינם פקידים ממשלתיים.



חסם אחר שעלה בדיון הוא הקשיים הביורוקרטיים על עשיית עסקים בישראל, הנחיצות של אינספור אישורים רגולטוריים, והזמן הרב שאורך כדי להוציא אותם. לטענת עורכי הדין, הדבר יוצר הכבדה על משקיעים זרים שרוצים להיכנס או לצאת מעסקים בישראל. אחד מעורכי הדין אמר כדוגמה שלבנות מלון בישראל לוקח עשר שנים בין שלב התכנון לשלב הדחפור בשטח.



עורך דין שהשתתף בפגישה סיכם את הישיבה בתקווה: "אם שר האוצר יצליח לתרגם את זה ולו לייעול של דבר אחד - הפגישה היתה שווה".



ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, אמר בתגובה:. "יש לברך את השר על היוזמה, ואני מקווה שיהיה לה המשך. עסקנו בין היתר בעומס העצום המונח לפתחם של בתי המשפט ובפגיעה הכלכלית הנובעת מכך. ציינו במיוחד את החשיבות הקיימת בשיתוף פעולה בין משרדי המשפטים והאוצר למען התייעלות מערכת המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully