וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של HOT: פחות תוכן, יותר תשתיות

אמיר טייג

25.11.2010 / 7:01

BenchMarker



>> שוק התקשורת הישראלי אינו זר למשקיעים הזרים. משקיעים אלה הופיעו פעם אחר פעם כאן, בעיקר בצמתים שבהם הידע הניהולי והטכנולוגי הוא קריטי. היו אלה משקיעים זרים שהביאו לעולם את פלאפון, סלקום, פרטנר ו-013 ברק.

שני משקיעים זרים לקחו את בזק הממשלתית והפכו אותה לאחד הנכסים המניבים והיציבים ביותר בכל תיק השקעות מקומי. עכשיו מגיע משקיע זר נוסף. פטריק דרהי שמו, והוא רוצה לעשות ל-hot את מה שאף משקיע מקומי לא הצליח לעשות במשך עשור - להפוך אותה ליצרנית ערך לבעלי מניותיה.



נראה שהיה צריך גורם זר כדי להתיר את פלונטר הבעלות שמנע מ-hot להפוך לחברת תקשורת נורמלית. מסתמן שדרהי עשוי להיות האיש הנכון. במצגות לשוק ההון שאנשיו מקיימים בשבועות האחרונים, הוא חושף לראשונה את ניסיונו בהשבחת חברות. לא סתם חברות. מאז 2002 רכש דרהי שמונה חברות תקשורת אירופיות - שבע מתוכן הן חברות כבלים. דרהי מציג למוסדיים הישראליים כיצד שיפר את רווחיות ה-ebitda בכל אחת מהחברות שרכש לרמה הגבוהה מ-50% ביחס למכירות. באותה נשימה הוא מראה כי רווחיות hot טרם כניסתו הגיעה ל-35% ביחס למכירות, בעוד הממוצע האירופי מגיע ל-49%.



היעד של דרהי הוא להעלות את רווחיות hot לרמה אירופית. בניגוד לבעלי הבית ההיסטוריים של hot, אין לו סנטימנט לתחום התוכן, כך שהשיפור ברווחיות יגיע מקיצוץ מהותי בתחום הוצאות זה. דרהי יודע שהכסף הגדול נמצא בתשתיות, ושם הוא ישקיע את יהבו. את תחום התוכן הוא ישאיר לאחרים שירכבו לו על רשת האינטרנט המהיר.



אך דרהי פיננסייר מנוסה. את ההשתלטות על שוק הכבלים הצרפתי עשה דרהי באמצעות חוב עצום. הוא ידע מתי למכור את חברת הכבלים שהקים בשנות ה-90 ומתי לרכשה חזרה מ-upc פושטת הרגל. הוא גם יידע מתי למכור את hot. בכמה שנים, כש-hot תעמוד ביעדים שהציב לה, והוא ירגיש כי התקרבה למיצוי השבחתה, צפוי דרהי למכור את hot בחלקים או בשלמותה. זה צפוי לשנות את מזל הביש של בעלי המניות ב-hot מקרב הציבור. עד כה הם היו משניים לאינטרסים של בעלי השליטה ההיסטוריים, עתה גם הם יוכלו לקחת חלק בפירות ההשבחה של hot.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully