וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר יבדוק את הקשר בין לסקר לבלינקוב סביב מיזם התקשורת של חברת החשמל

מאת אמיתי זיו ואבי בר-אלי

25.11.2010 / 7:01

עמוס לסקר מכהן כמנכ"ל חברת החשמל והוא גם שותפו של הממונה על התקציבים לשעבר שהביע עניין בהשקעה במיזם



>> מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, יבדוק את מעורבותו של מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, בכניסתה של חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת - כך הודיע משרד המבקר לתנועת אומ"ץ.



הבדיקה תיערך בעקבות הפרסום ב-themarker בנוגע לקשריו העסקיים של לסקר בתחום התקשורת עם רם בלינקוב, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר. בלינקוב הביע עניין בהשקעה במיזם התקשורת של חברת החשמל. בעקבות פניית אומ"ץ הודיע משרד מבקר המדינה: "הנושא מוכר ועתיד להיבדק במסגרת ביקורת רחבה יותר בעתיד הקרוב".



לפני כחודשיים אישרה הממשלה לחברת החשמל להקים תשתית תקשורת נייחת בסיבים אופטיים, לצורך מתן שירותי טלקום באמצעות רשת החשמל. את השירותים אמורה לספק חברה בת של חברת החשמל שבשליטת שותף פרטי. החברה הבת תפעל תחת מגבלות למניעת סבסוד צולב עם חברת החשמל.



בחירת השותף היתה אמורה להתבצע בהליך מכרזי שתנהל ועדת מכרזים, בראשה עומד מנכ"ל חברת החשמל. ואולם, לפני שלושה שבועות נחשף כי אחד המתעניינים בשותפות במיזם הוא בלינקוב, שמחזיק בשותפות עם לסקר בחברה בשם עמרב. השניים כבר היו מעורבים בעבר בפעילויות משותפות בתחום התקשורת.



בתגובה לפרסום מסר אז בלינקוב: "ידוע וברור כי ביני ובין לסקר קיימת שותפות בחברת עמרב. הדבר אינו קשור בכל דרך לבחינת האפשרות כי אשתלב בפעילות התקשורת של חברת החשמל. ברור כי אם זה יקרה נצטרך להסדיר את הדבר. אם לא ימצא הסדר ראוי לנושא, לא אתקדם עם זה".



בחברת החשמל אמרו אתמול כי הם מברכים על הבדיקה, ומאמינים כי היא "תוכיח מעל לכל ספק כי כל הפעולות נעשות כמתחייב על פי החוק", אך בה בעת ציינו כי החברה יזמה לפני כמה שבועות בדיקה של הסדר ניגוד העניינים עליו חתום לסקר ושאושר בידי רשות החברות. "החברה תעמיד לרשות המבקר את כל הנדרש על מנת לסיים את הבדיקה במהירות האפשרית", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully