וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בן שחר מייעץ לאוצר בעניין כיל - תמורת 250 אלף שקל

מאת אורה קורן

25.11.2010 / 7:01

בלעדי האוצר ביקש להאריך את עבודתו של פרופ' בן שחר ב-500 שעות נוספות. הבוררות בין המדינה לכיל תעסוק בחוב לכאורה בסך 115 מיליון דולר של כיל למדינה ובהכפלת התמלוגים על כריית אשלג ל-10%



>> מאחורי מדיניות משרד האוצר בעניין החוב לכאורה של כיל למדינה בגין תמלוגים על כריית אשלג עומד מתחילת 2010 פרופ' חיים בן שחר. במשרד האוצר מעריכים כי החוב, על תמלוגים מאז תחילת העשור, מסתכם ב-115 מיליון דולר.



בן שחר מקבל תמורת העסקתו 250 אלף שקל, לפי חישוב של 500 שקל לשעה עבור 500 שעות עבודה. באחרונה פנה משרד האוצר לוועדת הפטור ממכרזים בבקשה לאשר את המשך העסקתו של בן שחר ב-500 שעות נוספות.



הפנייה נומקה בכך שהבקשה המקורית היתה ל-900 שעות ייעוץ, אך מחסור תקציבי גרם להעמדת ההתקשרות בשלב הראשון על 500 שעות בלבד. בן שחר נבחר לתפקיד לאחר שמשרד האוצר פנה לשבעה כלכלנים, אך רובם נמצאו לא מתאימים בשל ניגוד עניינים. ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי בן שחר ממשיך לייעץ למשרד.



בן שחר נחשב אחד מבכירי הכלכלנים בישראל. הוא שימש בעבר נשיא אוניברסיטת תל אביב ודיקן הפקולטה למדעי החברה. הוא אחד ממקימי המכון הישראלי לדמוקרטיה וכיהן בעבר בכמה ועדות ממשלתיות. בין השאר ערך בן שחר ב-2006 בדיקה עבור בנק ישראל, שהעלתה כי אין מניעה למנות את רוני חזקיהו למפקח על הבנקים.



סכום התמלוגים שכיל חייבת לכאורה מתבסס על דו"ח שקבע, בין השאר, כי כיל שינתה שיטת רישום בספריה, שהובילה לכך שהתמלוגים בגין כריית האשלג מים המלח לא הגיעו לכאורה במלואם לממשלה. כיל מכחישה את הדברים.



המחלוקת בין הצדדים עוברת בימים אלה לבוררות, לאחר שלא הושגה הסכמה על מינוי מגשר. כל צד אמור להציע בורר, ושני הבוררים אמורים לבחור מי יבצע בפועל את הבוררות.



מקורות במשרד האוצר אמרו השבוע כי בבוררות תעלה המדינה את נושא החזר התמלוגים ובנוסף תדרוש את העלאת שיעור התמלוגים מ-5% ל-10%, השיעור המרבי על פי הסכם ההתקשרות בין המדינה לכיל משנות ה-90'. כיל צפויה לסרב להכפלת שיעור התמלוגים.



בד בבד מנהלת המדינה מערכה נגד כיל בוועדת הכספים של הכנסת במטרה לקדם את שינוי החוק לעידוד השקעות הון. החוק החדש יחריג את כיל מקבלת פטור ממס והטבות המס שהיא מקבלת כיום, שיחולקו לחברות חדשות בפריפריה ובמרכז. כיל קיבלה הטבות מס המוערכות ב-500 מיליון שקל בשנה בממוצע, ולפי החוק החדש צפויה הפריפריה ליהנות מהטבות מס נוספות בכ-400 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully