וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: התעשיית האווירית מכרה להודו מכ"מ

אורה קורן

25.11.2010 / 10:00

לפי אתרי החדשות בהודו ופקיסטן, מכרה התעשייה האווירית להודו מכ"מ בעסקה חשאית עבור 500 מיליון דולר. לפי הדיווח, טאטא ההודית נכנסה למיזם משותף שני עם תע"א בהודו באמצעות אלתא

התאגיד ההודי טאטא רכש 74% מחברת אלה (ella) של התעשייה האווירית (תע"א) והחברה ההודית hbl - כך פורסם אתמול באתרי חדשות בהודו.

טאטא רכשה את אחזקותיה של hbl במיזם המשותף באמצעות החברה הבת טאטא אדוונסד סיסטמס (tas). אלתא מקבוצת התעשייה האווירית נותרה עם אחזקה של 24%. החברה צפויה להיכנס לפיתוחים הקשורים במומחיות של אלתא, ובהם בניית מכ"מים.

טאטא ותע"א הקימו לפני כשנה מיזם משותף שיפתח בהודו תעשייה ביטחונית דומה לתע"א. על פי פרסומים זרים, מנכ"ל תע"א יצחק ניסן ויו"ר קבוצת טאטא רטן טאטא, שואפים להקים בהודו מיזם משותף בהיקף כמה מיליארדי דולרים בתחום הביטחוני.

התקשורת בפקיסטן ציינה באחרונה, כי נראה שהצי ההודי קיבל מישראל את המכ"מ המתקדם mf star, בעל יכולות של ראיית יום ולילה, וראייה מבעד לעננים. המכ"ם מיועד לסיור והתראה. עלות המכ"מ מוערכת במאות מיליוני דולרים - ככל הנראה כ-500 מיליון דולר. דבר מסירתו נשמר תחת מעטה חשאיות, על פי האתר פקיסטן אובזרוור.

לפני כחודש פירסמה תע"א כי סיפקה בראשונה מכ"מ מסוג mf star ללקוח זר, מבלי לנקוב בשם המדינה שרכשה אותו. המכ"מ הדיגיטלי, מתוצרת אלתא מערכות, משלב טכנולוגיה מתוחכמת ומסוגל לייצר מספר רב של אלומות הסורקות בו-זמנית אזורים נבחרים. כתוצאה מכך, יכול המכ"מ לבצע כמה משימות במקביל, כמו גילוי וסיווג מטרות ימיות, מעקב אחר מספר רב של מטרות והנחיית נשק להגנה ותקיפה. הודות לשימוש בסיבים אופטיים, הופחת באופן משמעותי משקל האנטנות וניתן להתקין את המכ"מ השוקל כ-7 טונה, על ספינות טילים.

תע"א הרוויחה 25 מיליון דולר ברבעון השלישי

שלשום פירסמה תע"א את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי של 2010. מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-690 מיליון דולר. המכירות ליצוא הסתכמו ב-553 מיליון דולר, גידול של 6% לעומת הרבעון השלישי ב-2009.

מכירות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר בהשוואה ל-2.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 8%. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-25 מיליון דולר, לעומת 16 מיליון דולר בתקופה המקבילה - גידול של 55%. סך הרווח בתקופת הדיווח הסתכם ב-80 מיליון דולר, גידול של %51 לעומת התקופה המקבילה.

עם פרסום הדוחות הכספיים אמר יו"ר תע"א, יאיר שמיר, "הגידול במכירות החברה לשוק האזרחי מעיד על תחילת התאוששות השוק מהמשבר העולמי, במיוחד בתחומי הסבה ושיפוץ של מטוסים". ניסן הוסיף כי "רווחיות החברה לפני פרישת עובדים הסתכמה ב-119 מיליון דולר, גידול של 47% המבטא את תהליכי ההתייעלות והשינוי בחברה. החברה העבירה 56.7 מיליון שקל דיווידנד למדינה מרווחיה ברבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully