וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הרבני הוציא צו עיכוב יציאה נגד יהודי אזרח ארה"ב בגין תביעת מזונות

נורית רוט

25.11.2010 / 9:48

האישה ניצלה ביקור של הבעל בישראל כדי להגיש נגדו תביעת מזונות ולהוציא צו עיכוב יציאה מהארץ



בית הדין הרבני בתל אביב הוציא השבוע באופן חריג צו עיכוב יציאה מהארץ נגד יהודי חרדי , אזרח ותושב ארה"ב, השוהה בביקור בישראל. זאת בשל סרובו לתת גט לאשתו בנפרד המנהלת מולו הליך גירושים בארה"ב מזה כמה שנים.



מהבקשה שהגישה האישה, באמצעות עו"ד הרב צוריאל בובליל, עולה כי הבעל והאישה הם יהודים חרדים שנישאו לפני 10 שנים. הנישואים עלו על שרטון והם חיים בנפרד זה כמה שנים. האשה טוענת להתעללות פיזית, נפשית ומילולית של הגבר כלפיה עד כי נאלצה לעבור לשיקגו מניו יורק מאימת הבעל.



בית הדין הרבני בניו יורק פסק כי על הבעל לתת לאישה גט, אך הבעל מסרב לעשות כן. בנוסף, לפי בקשת האישה, הבעל לא משלם הבעל מזונות בסכום הראוי לקיום האישה ובנם המשותף, למרות יכולותיו הכספיות.



האישה ניצלה ביקור של הבעל בישראל כדי להגיש נגדו תביעת מזונות ולהוציא צו עיכוב יציאה מהארץ. בית הדין הרבני נענה לבקשה והוציא צו עיכובר עד לדיון במעמד שני הצדדים. בית הדין קבע כי על אף ששני בני הזוג אינם ישראלים, הרי שעל פי פסק דינו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק נתונה לבית הדין סמכות לדון בתביעת מזונות שהגישה אישה יהודיה נגד בעלה היהודי אף ששניהם אינם אזרחי ישראל, שכן לענין תביעת מזונות אין הכרח שבני הזוג יקיימו את תנאי הסמכות הקבועים בחוק שיפוט בתי דין רבניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully