וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' ישראלית תזכה למענק של מיליונים מאירופה

25.11.2010 / 11:20

מועצת המחקר האירופית החליטה להעניק לפרופ' שרית קראוס מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן, מענק מחקרי על סך 2.3 מיליון יורו לצורכי מחקר בתחום הבינה המלאכותית

פרופ' שרית קראוס מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן וכלת פרס אמת בתחום מדעי המחשב לשנה זו, זכתה במענק מחקרי בסך 2.3 מיליון יורו ממועצת המחקר האירופית. המענק הוענק לפרופ' קראוס לצורך מחקר בתחום הבינה המלאכותית.

במסגרת המחקר יפותח סוכן ממוחשב - מערכת ממוחשבת חכמה שמסוגלת לקבל החלטות. בעקבות החלטות אלה תוכל תוכנת הסוכן לנהל משא ומתן עם משתמשים אנושיים, ולמעשה, להתווכח איתם כדי להגיע לתוצאות.

"האפליקציות של פיתוח 'מחשבים מתווכחים עם בני אדם' הן מרובות", אומרת פרופ' קראוס. "החל מאימון אישי של אנשים במשא ומתן וכלה במערכות סחר אלקטרוני חכמות ועד ליישומים בתחום ההכשרה של צוותים רפואיים".

קראוס מספרת על הזווית החדשה במחקר: "מרבית המערכות שפותחו לצורכי משא ומתן עם אנשים התרכזו בתחום של מיקוח - bargaining, כאשר שני הצדדים מציעים הצעות נגדיות עד שמגיעים, או שלא מגיעים, להחלטה. הפרויקט שאנו מציעים מבקש להוסיף אפשרות שלפיה המחשבים יוכלו גם לנסות לשכנע את האדם לשנות את מטרותיו ואת העדפותיו בעזרת כלים חישוביים".

התסריט שאותו רואה פרופ' קראוס לנגד עיניה הוא של מערכת ממוחשבת אינטליגנטית, סוכן ממוחשב בשפתה, שיותקן על גבי מחשב או רובוט. הסוכן יוכל לדוגמה, לסייע לקשיש להזמין תור לפיזיותרפיה. הקשיש מעדיף לבצע את הפיזיותרפיה בשעות הבוקר כשהוא עירני והמערכת מצליחה לזמן תור רק לשעות אחר הצהריים. במקרה כזה, התוכנה עשויה להתבקש על ידי הקשיש לנסות לשנות את המועד, ואם היא לא מצליחה, היא תנסה לשכנע את הקשיש שהמועד סביר. בין היתר, היא תציע לו לנוח לפני הטיפול ותחזק אצלו את חשיבות הפיזיותרפיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully