וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת הדיבידנדים לקראת בלימה?

צבי זרחיה

25.11.2010 / 12:30

הצעת החוק לפיה חברה שלא עמדה בהתחייבותיה לבעלי האג"ח לא תוכל לחלק דיבידנדים, עלתה לקריאה ראשונה. ח"כ כץ: "ידעו בעלי החברות שמי שלוקח הלוואה צריך לדעת גם לשלם אותה"

חברה שלא עמדה בהתחייבויותיה הכספיים לבעלי האג"ח לא תוכל לחלק דיבידנד לבעלי המניות, גם אם הגיעה להסדר תשלומים לבעלי האג"ח - כך החליטה הבוקר ועדת העבודה והרווחה שאישרה את העלאתה להצבעה בקריאה הראשונה של הצעת חוק בעניין שהגיש יו"ר הועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד).

כץ אמר כי "הצעות החוק הם צו השעה, שכן ידעו בעלי החברות שמי שלוקח הלוואה צריך לדעת גם לשלם אותה. לא ייתכן שבעלי חוב לאג"ח יעשו קופה ולפני שהם עושים 'תספורת' להלוואות שנתנו לציבור יבינו שהם לא יכולים עוד לחלק דיבידנדים ומשכורות עתק".

הוא ציין ש"רוב כספי הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של תושבי ישראל מושקעים כיום ביאגרות חוב של חברות מסחריות, ולחלקן הנכבד אין כלל בטחונות. לאחרונה אנו עדים לתופעה של ניהול הסדרי חוב מול בעלי האג"ח בחברה וזאת בגלל אי יכולת לעמוד בתשלום האיגרות חוב. כיום ישנן מעל 100 חברות שבסבירות גבוהה יפעלו לכפות על מחזיקי איגרות חוב שלהן הסדר, צעד אשר גורם לנזק אדיר ובלתי הפיך לכספי קרנות הפנסיה וקופות הגמל של ציבור החוסכים בישראל, אשר אינם זוכים להגנה ראויה מקופות הגמל וחברות הביטוח על כספיהם".

לדבריו, "זהו מצב מעוות שבזמנים קשים בהם קיימים חובות כספיים עצומים של חברה לבעלי האג"ח שלה, ובו היא מקיימת מגעים להסדר חוב, אין כלל פיקוח או הגבלה על שכר בעלי השליטה, חברי הדירקטוריון ועובדיה. מן הראוי כי דווקא בזמנים אלו כל עוד לא נפרע מלוא החוב של החברה כלפי בעלי האג"ח, בעלי השליטה לא יוכלו למשוך ולו שקל אחד מתוך הכספים של החברה, גם לא בגין תשלומי שכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully