וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרת הגבייה לביטוח לאומי לא תפחת

צבי זרחיה

25.11.2010 / 13:05

למרות שצו השעה בנושא הוגבל לשנים 2009-10, החליטה ועדת העבודה לדחות את הצעת האוצר להפחית את תקרת הגבייה בהדרגה ל-56 אלף שקל, וזו תיאר על 80 אלף שקל בחודש

תקרת הגבייה של דמי הביטוח הלאומי תישאר 10 פעמים השכר הממוצע במשק, כלומר כ-80 אלף שקל בחודש בשנים 2011-2012, כך החליטה הבוקר ועדת העבודה והרווחה. הוועדה לא קיבלה את עמדת האוצר במסגרת חוק ההסדרים להפחתה הדרגתית של תקרת הביטוח הלאומי מ-80 אלף שקל כיום ל-56 אלף בשנת 2012.

ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי הח"כים: חיים כץ (ליכוד), עפו אגבאריה (חד"ש), משה מטלון (ישראל ביתנו) ואילן גילאון (מרצ).

הוועדה דנה בסעיף בעניין תקרת תשלום דמי ביטוח לאומי הכלול בחוק ההסדרים במשק. עד שנת 2009 עמדה התקרה על 5 פעמים השכר הממוצע, כ-40 אלף שקל בחודש. השכר הממוצע במשק עומד כיום על 7,975 שקל בחודש.

הוראות שעה שקיבלה הכנסת אשתקד והוגבלו לשנים 2009-2010, איפשרו לגבות דמי ביטוח לאומי בסכום של עד כ-80 אלף שקל בחודש. אולם, הגמלאות ששילם המוסד לביטוח לאומי נשארו בגובה של עד 5 פעמים השכר הממוצע כ-40 אלף שקל בחודש.

משה בר סימן טוב, סגן הממונה על התקציבים באוצר, ביקש בדיון להפחית באופן מדורג את התקרה כך שבשנת 2011 היא תרד ל-8 פעמים השכר הממוצע (כ-64 אלף שקל בחודש) ובשנת 2012 ל-7 פעמים השכר הממוצע במשק (כלומר כ-56 אלף שקל בחודש).

נציגי העצמאים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים התנגדו לכל הוראת שעה המעלה את התקרה המקורית של 5 פעמים השכר הממוצע במשק.

יהודה טלמון, נשיא לשכת ארגוני העצמאים אמר כי "זהו חוסר הגינות. מגדילים את התקרה לתשלום דמי ביטוח לאומי אבל לא את התקרה לפיצוי אם חלילה מתרחשת תאונה".

נציגי העצמאים התריעו כי עצמאים יקימו חברות ויהיו שכירים בחברות שלהם כדי לשלם דמי ביטוח לאומי מופחתים. לדעתם, בדרך זו תיפגע גם המדינה. "אנשים איבדו אימון במדינה. הבטחתם שזו הוראה זמנית ואתם שוב מאריכים אותה", טען טלמון.

יו"ר הוועדה, ח"כ כץ, אמר כי "אנו לא יכולים להשיב ריקם את פני הממשלה. כשאני רואה בקשה של האוצר להקפיא קצבאות של ניצולי שואה, מקבלי קצבאת הבטחת הכנסה, וזקנים - אני יודע שלא אתן לכך יד, גם אם הממשלה תעמוד על הראש". כץ הוסיף כי "יחד עם זאת, צריך לפצות על כך בכסף ולכן נעלה את תקרת הביטוח הלאומי מעבר להצעת האוצר. אני מעדיף שלא יפגעו בזקנים ואלה שמרוויחים יותר ימשיכו לשלם יותר דמי ביטוח לאומי. לכן ננהג באחריות ונשאיר את הוראת השעה לתקרת תשלום דמי הביטוח הלאומי ל-10 פעמים השכר הממוצע. נראה אם האוצר יערער על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully