וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה: המע"מ יוטל גם על קבוצות הרכישה

חן הלפרן

25.11.2010 / 12:20

ועדת הכספים אישרה את הסעיף בחוק ההסדרים הדורש מחברי קבוצות הרכישה לשלם מע"מ כמו היזמים הפרטיים. המגבלה נועדה להשוות את תנאי הרכישה ולהפוך את עיקרון הקבוצה לכדאי פחות

הגבלה נוספת בשוק הנדל"ן: ועדת הכספים אישרה הבוקר (חמישי) את הטלת המע"מ על קבוצות הרכישה ובכך השוותה למעשה את תנאי רכישת הדירות לאלו המוטלים על היזמים הפרטיים. על פי החלטת הוועדה, בכל מקום שבו מתארגנת קבוצה לרכישת דירות והמארגן מקבל תשלום, בין במישרין ובין בעקיפין, יוטל מע"מ על מוכר הקרקע, כפי שנהוג להטיל במקרה שמדובר בקבלן פרטי.

סגן נשיא התאחדות הקבלנים, איציק אמסלם, ציין כי מדובר במהלך להשוואת התנאים בענף הבנייה וביטול האפליה שנוצרה לטובתם של מארגני הקבוצות. "אנו שמחים שוועדת הכספים השוותה את התנאים של כל העוסקים בענף. אנו מאמינים כי מדובר במהלך לטובתם של רוכשי הדירות, שנאלצו להסתכן בהתקשרות עם גופים לא מקצועיים על מנת לזכות בהטבת מס, אך בסופו של דבר שילמו יותר".

משמעות האישור לחוק היא כי החל מה-1 בינואר 2011 יידרשו כל חברי קבוצת הרכישה לשלם מע"מ בשיעור של 16% בגין רכישת דירה, ובכך ישתוו תנאיהם של מארגני הקבוצות ליזמי הנדל"ן. רוב חברי הכנסת שנכחו בדיון המקדים שנערך לפני יומיים תמכו בהחלת המס על קבוצות הרכישה, כפי שמציעים משרד האוצר ורשות המסים. עם זאת, לגישתם, הטיפול בתחום חייב להיות מעמיק יותר, ולהתייחס, מלבד לנושא המיסוי, גם לרגולציה של התחום כולו.

"לדעתי צריך להעביר את החוק", ציין יו"ר הוועדה, משה גפני לפני יומיים, "אבל אני נגד להמית את קבוצות הרכישה. צריך לבדוק מדוע ההגדרה של קבוצת רכישה הוגבלה ל-10 אנשים ומעלה? מדוע לא 20 איש? לדעתי צריך להעלות את מספר האנשים ולהגדיר קריטריונים ברורים. לא להגיד 'אנחנו מרויחים כסף מהחוק וזה העניין'. הממשלה לא עשתה כלום בנושא הדיור, כלום, והיום באה אלינו עם הצעת חוק שלכאורה היא נכונה אבל יכולה לגרום נזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully