וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים החליטה: מע"מ על קבוצת הרכישה; לשכת עו"ד לוחצת: תחולת החוק רק מ-2013

רנית נחום-הלוי

25.11.2010 / 12:22

החל מ-1 בינואר 2010 יוטל מע"מ בשיעור של 16% לכל חבר קבוצת רכישה שירכוש דירה במסגרת הקבוצה



ועדת הכספים של הכנסת בראשותו של ח"כ משה גפני אישרה היום את הסעיף בחוק ההסדרים המתייחס להסדרת המיסוי בתחום קבוצות הרכישה. לפי הסעיף, החל מ-1 בינואר 2010 יוטל מע"מ בשיעור של 16% לכל חבר קבוצת רכישה שירכוש דירה במסגרת הקבוצה. באמצעות חבות זו, ישתוו תנאיהם של מארגני הקבוצות ליזמי הנדל"ן.



חברי הכנסת שתמכו בהשוואת התנאים עם חברות הנדל"ן תמכו בהצעת החוק, עם זאת לשכת עורכי הדין ביקשה לשנות את מועד תחולת החוק לינואר 2013. בהצעת החוק נקבע כי החבות במע"מ תחול רק על עסקאות מיום 1.1.2011 ואילך, ונקבע במפורש בהצעת החוק כי אין תחולה על עסקות ישנות.



לדברי רו"ח והעו"ד טארק דיביני, מנהל מחלקת מיסוי נדל"ן bdo זיו האפט, "משמעות הדבר היא כי בעסקות ישנות שבהן קבוצות הרכישה פנו לבעל מקרקעין וביקשו לקנות ממנו את הקרקע, לא יוכלו רשויות מע"מ לטעון כי חלה חבות במע"מ. כנראה שהן יאלצו לוותר על טענותיהן בעניין גם באותם מקרים בהם הועלו טענות כאלה בעסקאות שנעשו לפני תיקון החוק המתוכנן. יכול מאד להיות שהחקיקה תתמרץ חתימה על עסקאות של רכישת קרקע על ידי קבוצות רכישה לפני סוף השנה כדי ליהנות מימי החסד האחרונים ללא הטלת המע"מ".



לפי הצעת החוק, כפי שנוסחה על ידי משרד האוצר ורשות המסים, קבוצת רכישה משמעה התארגנות של 10 אנשים ויותר. יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, ביקש לשנות את ההגדרה בדיון שהתקיים היום נוסח הגדרת הקבוצה שונה, כאשר הקריטריון של מספר האנשים בקבוצה הוצא. הגדרת קבוצת רכישה כעת היא גורם מארגן ומוביל שמקבל תמורה בין במישרים ובין בעקיפין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully