וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסל וובר, חבר בבנק המרכזי של אירופה: נוכל להגדיל את קרן הסיוע של האיחוד אם יהיה צורך

סוכנויות הידיעות

25.11.2010 / 12:45

חבילת הסיוע הוקמה כדי להשיב את הביטחון במטבע היורו; לפי ההערכות, רוב הסיוע לאירלנד ימומן מקרן זו



חבר הבנק המרכזי של אירופה אקסל וובר אמר כי ממשלות האזור יכולות להגדיל את גודלה של קרן הסיוע של האיחוד האירופי - אם יתעורר הצורך להגדיל את ביטחון המשקיעים ביורו, כך דיווחה בלומברג.



"750 מיליארד יורו צריכים להספיק כדי להרגיע את השווקים, אבל אם לא - אנחנו ניאלץ להגדיל את הסכום", כך אמר וובר.



בחודש מאי אישרו שרי האוצר של האיחוד האירופי את הקמתה של קרן בשווי 750 מיליארד יורו, במטרה להשיב את הביטחון המטבע האזורי ולאותת למשקיעים כי אירופה מסוגלת להתמודד עם משבר החובות שפקד את האזור. הקרן הוקמה בסיועה של קרן המטבע הבינלאומית.



"כל סיוע עתידי לחברות גוש היורו צריך להיות מלווה בתנאים נוקשים, ולהתרחש רק כאשר קיימת סכנה ממשית על יציבותו של גוש היורו", אמר וובר.



לאחר שבועות של הכחשות כי היא זקוקה לסיוע, ממשלת אירלנד הודיעה ביום ראשון בלילה כי תפתח במו"מ רשמי מול האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לגבי חבילת סיוע כלכלית. פרטי חבילת הסיוע והיקפה עדיין לא גובשו, אך גורמים באיחוד האירופי העריכו כי תנוע סביב 100 מיליארד יורו.



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח מוקדם יותר החודש כי חבילת החילוץ לבנקים באירלנד תהיה בגודל של 100-80 מיליארד יורו. רוב הסיוע צפוי להגיע מקרן היציבות האירופית, בסך 750 מיליארד יורו, עליה הכריז האיחוד האירופי בחודש מאי בעקבות משבר החובות ביוון, אולם לפי ה"ג'ורנל" מנסים בכירי האיחוד לשכנע גם את בריטניה לתרום ערבונות לסיוע לאירלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully