וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק ישראל רושמת רווח חיובי גבוה במיוחד

רם עוזרי

25.11.2010 / 14:05

הרווח התפעולי של דלק ישראל צנח ב-14% ברבעון השלישי, ל-56.3 מיליון שקל עקב גידול בהוצאות תפעול. המרווחים בתחום תחנות התדלוק גדלו ומיתנו את הירידה ברווח התפעולי

חברת דלק ישראל מגישה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2010. הכנסות החברה ברבעון עמדו על 1.34 מיליארד שקל, עלייה של 14% ביחס למחזור המכירות ברבעון השנה שעברה.

הרווח התפעולי של החברה צנח ב-14% ברבעון ל-56.3 מיליון שקל בעקבות גידול של 23% בהוצאות מכירה, הפעלת תחנות והנהלה וכלליות. הגידול בהוצאות מוסבר בעיקר בכך שהחברה העבירה במהלך התקופה 8 תחנות תדלוק מזכיינים להפעלה עצמית. כתוצאה מכך הגדילה את המרווחים אך גם את ההוצאות.

ירידה משמעותית של 54% בהוצאות המימון של החברה מסבירה כמעט את מלוא הרווח לפני מסים שרשמה החברה על סך 26 מיליון שקל. זאת לעומת רווח לפני מסים קרוב ל-0 באותו הרבעון בשנה שעברה. בעקבות כך גם בשורת הרווח הנקי רושמת החברה רווח חיובי גבוה בהרבה מזה של הרבעון המקביל: 20.5 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל בלבד בשנה שעברה.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו הכנסות דלק ישראל על 3.81 מיליארד שקל, עלייה של 24% לעומת 3.08 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

השפעת ירידת הרווח התפעולי ברבעון השלישי ניכרת גם בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים: הרווח התפעולי בתקופה זו ירד 4% ביחס לשנה שעברה ועמד על 171 מיליון שקל. עיקר הירידה היא במגזר מתחמי התדלוק והמסחר, פעילות הליבה של החברה, בו נרשמה ירידה של 32% ברווח התפעולי. הרווח הנקי של החברה ירד ב-7% ועמד על 71 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

במגדל שוקי הון מעודדים מהנתונים שמציגה דלק ישראל. "תוצאות הרבעון אינן מפתיעות אולם יש בהן להצביע על העלייה במרווחים ועלייה בהיקפי הפעילות הן בשיווק הישיר והן במתחמי התדלוק. נתונים אלו מחזקים את הערכותינו לגבי רבעון רביעי חזק". כותב היום ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל, ומותיר את המלצת הקניה שלו למניה במחיר יעד של 141 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully