וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ מביט למזרח בתקווה

עמירם כהן

25.11.2010 / 15:44

לדברי שר האוצר, סין והודו מהוות עבור היצוא הישראלי שווקים פוטנציאליים גדולים וחשובים, ושבכוונתו לבקר בזמן הקרוב בהודו כדי לחלום עם שר האוצר ההודי על הסכם סחר חופשי

"קיימת ירידה מדאיגה ביצוא התעשייתי של ישראל בחודשים בראשונים של הרבעון האחרון שמאוד מדאיגה אותנו. אין לנו עדיין אינדיקצה אם זו ירידה זמנית ואנו מחכים לתוצאות החודשים הקרובים. ברור לנו שעל אף שהכלכלה הישראלית צומחת המשבר לא מאחורינו ולא חזרנו לשגרה. ההתאוששות בארה"ב מקרטעת והכלכלה באירופה בקשיים. מצב הכלכלה העולמי עדיין קשה והמציאות הכלכלית סביבנו מאיימת על הכלכלה הישראלית. המשבר לא מאחרינו", כך אמר היום שר האוצר יובל שטייניץ, בכנס איגוד התעשייה הקיבוצית שהתקיים בקיבוץ שפיים.

שטייניץ קרא לכנסת "לא להיכנע ללחצים ולאשר את חוק ההסדרים והתקציב הדו-שנתי כדי שנוכל ליישם את התכניות הכלכליות המצוינות שיבטיחו את המשך הצמיחה".

עוד אמר שטייניץ שסין והודו מהוות עבור היצוא הישראלי שווקים פוטנציאליים גדולים וחשובים. ישראל תפתח בסין נציגויות כלכליות בכמה אזורים כדי לשרת את היצואנים הישראליים וחברות סיניות שרוצות להשקיע בישראל. שר האוצר אמר שבכוונתו לבקר בזמן הקרוב בהודו כדי לחלום עם שר האוצר ההודי על הסכם לאזור סחר חופשי ישראל-הודו: "אנחנו מביטים מערבה בדאגה ומזרחה בתקווה" אמר שר האוצר.

לגבי המאבק על תקצוב הביטחון אמר שטייניץ כי ניהל מאבק קשה כדי לרסן את התוספת לתקציב הביטחון והכספים שהתפנו כתוצאה מהריסון הזה מפנה האוצר לאפיקים אחרים, בעיקר לחינוך ולמנועי צמיחה ותעסוקה כמו מס הכנסה שלילי בכל ישראל. וכן להעביר בכנסת את תכנית ויסקונסין לתעסוקה.

שטייניץ הוסיף כי המדינה תתמוך בתקציבי האקדמיה ולא תיתן לה לשקוע מפני ששקיעת האקדמיה תגבה מאתנו מחיר כלכלי כבד בשנים הבאות, בשל ירידה בהון האנושי שהאקדמיה מטפחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully