וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט צבי כספי: "הצעת החוק להרחבת סמכות נציבת תלונות השופטים היא מכת מוות למערכת"

שני מזרחי

25.11.2010 / 15:48

סמכויות נציב תלונות הציבור על שופטים תורחבנה והוא יוכל לבדוק תלונות על התנהגות שופטים מחוץ לכס המשפט



הבוקר, כשהגיעו השופטים ללשכותיהם הם מצאו את מכתבו של השופט צבי כספי בתיבת הדואר האישית שלהם. "השאלה היא איך יוכל שופט מכהן להמשיך בכהונתו, כאשר הוא נתון לסחטנות יומיומית ואיך תפעל מערכת השיפוט כשהיא מאוישת על ידי שופטים מפוחדים, אפילו יותר מעתה". את מכתבו הפיץ השופט כספי בעקבות תזכיר חוק שהפיץ משרד המשפטים ביום שני בשבוע שעבר. לפי תזכיר החוק, סמכויות נציב תלונות הציבור על שופטים תורחבנה והוא יוכל לבדוק תלונות על התנהגות שופטים מחוץ לכס המשפט ואף תלונות על התנהגות שופטים טרם מינויים לשפיטה.



כזכור, בשנת 2007 עלתה הצעת חוק דומה שביקשה להרחיב את סמכויות נציבת תלונות השופטים לשעבר, טובה שטרסברג-כהן. גם אז, יצא השופט כספי בקריאה לשופטים להתפטר מתפקידם. הפעם, כפי שמציין השופט כספי במכתב, הוא קורא לשופטים ואף מתייחס אליהם בלשון אתם: "בקרוב יחסית לא אהיה עמכם" כותב השופט ומציין שאינו עומד למות חלילה אך מסיים את כהונתו.



"מאחר ונראה שציבור השופטים לא מצא לנכון לפעול נגד הצעות החוק, שאין לי אלא לכנותן בולשביקיות. אין לי להציע, אלא שהסמכות של הנציב תחול גם לאחר פטירתו של שופט. למשל, אחזקת הקבר בצורה מוזנחת. ולכן אני מציע למנות סגני נשיאים לעניין תחזוקת קברים".



השופט כספי אף מזכיר את עימותו הקודם עם המערכת על הצעת החוק הקודמת: "הגבתי כאשר הגבתי וזכיתי לכך, שלבד מזעמה של ההנהלה, גם חברינו מצאו סיבה טובה וראויה להסתייג. מי מהלשון הבוטה שבנועזותה הזכירה פריט לבוש מוצנע ומי מהקריאה לתגובה נועזת. זה בכה וזה בכה".
לדבריו, השופטים עומדים כעת לפני הצעת חוק: "שאם תתקבל אפילו בחלקה היא מכת המוות הכמעט אחרונה לעצמאותה של מערכת השיפוט בפרט ולמערכת בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully