וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכשרה אנרגיה מאפשרת חשיפה למירה ושרה במחיר נמוך ממודיעין"

ליאור זנו

25.11.2010 / 16:05

בניתוח פנימי, מציינים בבנק כי גם עסקות קודמות שיקפו להכשרה שווי נמוך משמעותית ממחיר ההנפקה



ביום הנפקתה של הכשרת היישוב אנרגיה של עופר נמרודי, מתפרסמת סקירה פנימית של מחלקת המחקר של בנק לאומי ליועצי ההשקעות שלהם. "למעוניינים להיחשף לרישיונות שרה ומירה, ייתכן וההשתתפות בהנפקה מאפשרת חשיפה אליהן במחיר נמוך יותר מאשר באמצעות האלטרנטיבות הסחירות האחרות", כותבים בענף מחקר שוק ההון ומתכוונים לשותפות מודיעין שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר, המחזיקה אף היא ברישיונות יחד עם הכשרה אנרגיה.



הכשרה אנרגיה היא חברת בת של הכשרת היישוב והשותף הכללי בשותפות עמנואל אנרגיה. שלוש החברות מקבוצת נמרודי מחזיקות ברישיונות שרה ומירה הימיים לפי החלוקה הבאה: עמנואל אנרגיה (19.2%); הכשרה אנרגיה (27.3%) והכשרת היישוב (5%). בנוסף מחזיקות ברישיונות מודיעין (20.5%), החברה האם אי.די.בי (5%), ipc של בונטאן הקנדית והאחים עופר (13%) ו-ggr מפעילת הקידוח (10%).



בסקירה מציינים כי עסקות שנעשו בעבר בחלקים מהרישיונות משקפים להם שווי נמוך משמעותית משווי ההנפקה המינימלי של הכשרה אנרגיה, המתכננת להנפיק לפי שווי מינימלי של 830 מיליון שקל, במחיר של 7.81 שקל למניה.



כך מציינים כי עסקה ברישיונות ב-11 ביולי שיקפה מחיר של 0.79 שקל למניה, ועסקה נוספת ב-4 באוגוסט שיקפה מחיר של 1.41 שקל למניה. ב-11 באוגוסט רכשה הכשרה אנרגיה מצד שלישי מניות לפי מחיר של 1.05 שקל למניה וב-10 באוקטובר רכשה מניות לפי מחיר של 1.92 שקל למניה. מחלקת המחקר מדגישה ליועציה כי מכיון ומדובר בחברה לחיפושי נפט, הפועלת בתחום בסיכון גבוה, אין מדובר בהשקעה ללקוח הממוצע.



אתמול פירסם יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים את ניתוחו להנפקה. בן-זאב ערך ניתוח על פי שווי השוק של מודיעין והעניק להכשרה שווי של 1.1 מיליארד שקל. כמו בלאומי, כתב גם בן-זאב כי השקעה בהכשרה אנרגיה מהווה אלטרנטיבה ישירה להשקעה במודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully