וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: חוקר המע"מ ליאור מי-רז הודה בחשדות המיוחסים לו

שני מזרחי

25.11.2010 / 16:51

על פי גורמים בחקירה מי-רז אף הפליל את ראש מדור מע"מ בירושלים, אילן יוסף, בשיבוש הליכי חקירה וקבלת שוחד



הבוקר (ה') הובאו חוקר המע"מ ליאור מי רז וראש מדור חקירות מע"מ ירושלים, אילן יוסף להארכת מעצר נוספת בבית משפט שלום בראשון לציון. במהלך הדיון בהארכת מעצרו של יוסף, טענו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה כי חלה התפתחות דרמטית בחקירה. גורמים המעורבים בפרשה, מעריכים כי ההתפתחות המדוברת היא הודאתו של מי-רז בחשדות המיוחסים לו והפללתו את ראש המדור יוסף במעורבות בשיבוש הליכי חקירה ובקבלת שוחד. בית המשפט נענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של יוסף עד ליום ראשון הקרוב.



חקירת השחיתות בקופת חולים מאוחדת מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה כבר למעלה משנה, באמצעות צוות חקירה משותף למשטרה ולרשות המיסים. רק עם הפיכת החקירה מסמויה לגלויה, בשעה שביקשו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה לעצור את בכירי קופת חולים, הבינו כי החקירה שובשה ונגרם נזק ראייתי לחקירה.



כאשר הגיעו אנשי היחידה לעצור את יוסי סיבוני סיפרה להם אשתו כי הוא נסע לבקר בקברי צדיקים ואי אפשר להשיגו היות ונסע ללא הרכב והשאיר את הטלפון הנייד בבית. כשהגיעו לעצור את יוסי סניור ולתפוס מסמכים במשרדו הסביר להם סניור, שימים ספורים קודם לכן נפרץ משרדו ונגנבו מסמכים. צירוף המקרים עם הפיכת החקירה לגלויה, העברת בעלויות על רכוש החשודים וגרסאות מוכנות מראש של העצורים בפרשה הביאו את חוקרי יאח"ה לפתוח בחקירה נוספת בשאלה מי שיבש את החקירה.



החקירה הובילה למעצרו של חוקר מע"מ ליאור מי-רז ביום רביעי בשבוע שעבר. מי-רז, שבמגרה במשרדו נמצא סכום של 3,000 שקל במזומן, חשוד כי שיבש את החקירה, יידע את החשודים בקופת חולים מאוחדת אודות מועד מעצרם, הסביר להם מה הם צריכים לעשות ולהגיד בעת המעצר. לטענת מי רז, הכיר את החשודים בפרשה בבית הכנסת השכונתי בו התפללו כולם יחד. יתרה מכך, לטענתו ביקש מהאחראים עליו למדר אותו מהחקירה בשל היכרותו וקרבתו לחשודים.



אולם, ביאח"ה לא ידעו אודות קשריו של מי-רז עם החשודים. ביום ראשון נעצר גם ראש מדור חקירות מע"מ ירושלים אילן יוסף כאמור, בחשד שביחד עם מי-רז קיבל שוחד בתמורה למידע שהעביר לחשודים בפרשה.



בעדותו במשטרה ובחקירותיו טען יוסף כי מעולם לא שמע את מי-רז טוען כי הוא מכיר את החשודים ובשל כך מבקש למדר אותו מן החקירה. סניגורו של יוסף, עו"ד אורי קינן המשיך והכחיש את מעורבות יוסף בחקירה וטען כי לא היו דברים מעולם. מהמשטרה נמסר כי הם אינם מוסרים מידע על חקירות מתנהלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully