וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע שביתת העובדים: ירידה של 22.8% ברווח הנקי של הבנק הבינלאומי ל-129 מיליון שקל

אתי אפללו

25.11.2010 / 17:11

הרווח משקף התשואה של 8.6% על ההון; הבנק לא צמח בהכנסות המימון, אך מציג עלייה בהוצאות שכר



בניהולה של סמדר ברבר צדיק מסיים את הרבעון השלישי של 2010 עם רווח של 129 מליון שקל - ירידה של 22.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח משקף לבנק תשואה של 8.6% ברבעון.



מתחילת השנה מציג הבנק רווח נקי של 344 מליון שקל - קיטון של 17.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. התשואה על ההון בשלושת הרבעונים הראשונים של הבנק מסתכמת ב 7.5%. בין הגורמים שהשפיעו על הרבעון בבינלאומי היתה השביתה הארוכה במסגרת סכסוך העבודה בבנק שהגיע לסיומו לפני שבועות ספורים.



מתחילת השנה הסתכם הרווח מפעליות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים ב-1.63 מיליארד שקל - בדומה לתקופה המקבילה. נתון זה חריג ביחס לבנקים שפרסמו עד כה דוחות ומציגים עליה משמעותית ברווחים מהכנסות מימון בתקופה זו (הפועלים ומזרחי טפחות). ההפרשה לחובות מסופקים הייתה נמוכה ברבעון השלישי והסתכמה ב 0.16% מתיק האשראי.







ההכנסות התפעוליות של הבנק מתחילת שנה הסתכמו במיליארד שקל - ירידה של 11.6%, שנבעה מכך שבשנה שעברה נהנה הבנק ממימוש מניות בזק והוט. ההוצאות מתחילת השנה עמדו על 2 מיליארד שקל - עלייה של 4.7% לעומת התקופה המקבילה. העלייה בהוצאות נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות שכר שזינקו מתחילת השנה ב-11%.



עם זאת, ברבעון השלישי הייתה ירידה בהוצאות על מערכות המחשוב ביחס לרבעון הקודם- הסיבה- סיום מהלך ההסבה: "הסיום המוצלח של מהלך ההסבה, שהביא לכך שברבעון השלישי פעלה קבוצת הבינלאומי לראשונה באמצעות תשתית מיחשובית ותפעולית אחת והשילוב הקבוצתי ניכר בתחילת מגמה של התייעלות, דבר שיבוא למלוא ביטויו בעתיד" ציינה המנכ"לית ברבר צדיק.



סך המאזן של הבינלאומי הצטמצם ב-7% לעומת סוף 2009 וירד מתחת להיקף של 100 מיליארד שקל- והסתכם בסוף הרבעון השלישי ב 97.2 מיליארד שקל. הבנק רשם בתקופה זו קיטון של 5.3% בהיקף הפיקדונות שהסתכמו ב-78 מיליארד שקל.



סביבת הריבית הנמוכה מוביל את החוסכים לחפש תשואה בשוק ההון במקום להפקיד את כספם בפיקדונות המניבים תשואה אפסית. אוכלוסיית הלקוחות של הבנק הבינלאומי כוללת שכבה גדולה של לקוחות מתוחכמים אשר פועלים גם בשוק ההון, ועל כן מגמת הירידה בהיקף הפיקדונות ניכרת בבינלאומי.



בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 רשם הבנק גידול בהיקף האשראי של 2.6% שהסתכם ב-61.8 מיליארד שקל. בבינלאומי מיחסים את הצמיחה לצמיחה באשראי למשקי בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully