וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: זינוק של 9.2% בצריכת החשמל שילש הרווח הנקי ל-1.2 מיליארד שקל

אבי בר-אלי

25.11.2010 / 17:40

הכנסות חברת החשמל ברבעון זינקו ב-17.17% והסתכמו ב-6.3 מיליארד שקל



זינוק של 9.2% בצריכת החשמל בעונת הקיץ האחרונה הביא את חברת החשמל לשלש את הרווח הנקי שרשמה ברבעון השלישי - הנחשב לרבעון החזק של החברה - ל-1.2 מיליארד שקל. הכנסות חברת החשמל ברבעון זינקו ב-17.17% והסתכמו ב-6.3 מיליארד שקל. זאת, בעיקר הודות לזינוק בצריכת החשמל ברבעון, לעומת קיטון של כ-1.9% ברבעון המקביל אשתקד.



בעקבות כך, זינקה גם עלות רכישת הדלקים של החברה ב-25% והסתכמה ב-3 מיליארד שקל. זינוק זה נבע בעיקר מגידול של 315 מיליון שקל ברכישת סולר להסקת יחידות החירום – לצד גידול של 145 מיליון קל ברכש הפחם.



הוצאות התפעול של החברה עלו ב-670 מיליון שקל והסתכמו ב-4.9 מיליארד שקל, כאשר הרווח התפעולי גדל ב-15.3% והסתכם ב-1.37 מיליארד שקל. מעבר להכנסות מימון של 57 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של 647 מיליון שקל, הביא את החברה לרשום רווח לפני מס של 1.4 מיליארד שקל – הגבוה פי 2.6 מן הרבעון המקביל אשתקד.



בשורת הרווח הנקי, שהסתכם ב-1.2 מיליארד שקל, רשמה החברה קיטון של 24.1%. ואולם, הרווח ברבעון המקביל אשתקד הושפע מרווח חשבונאי כתוצאה מהקטנת ההפרשות למסים עתידיים (במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית), אשר הביא את החברה לרשום רווח נוסף של 1.1 מיליארד שקל. בנטרול רווח חשבונאי זה עמד הרווח הנקי של החברה אשתקד על 423 מיליון שקל – ולכן מדובר למעשה בזינוק של כ-280% ברווח הנקי ברבעון הנוכחי.



יו"ר הדירקטוריון יפתח רון טל: "אין לטעות בהקשר לתוצאות החיוביות המוצגות בדוחות שכן בעיית התעריף עדיין עומדת בעינה ומונחת כאבן ריחיים על צוואר החברה. אני קורא לממשלה לעשות ככל שלעיל ידה לסייע לחברה לשמור על איתנותה הפיננסית" .



מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר: "החברה ממשיכה מאמצי התייעלות פנימית, הבאים לידי ביטוי בירידה משמעותית בעלויות התפעול לקוט"ש מיוצר, עם זאת אנו נחושים להתמיד במיצוי הדרכים החוקיות האפשריות על מנת להביא לתיקון העיוותים הקשים בתעריף החשמל, כפי שבאו לידי ביטוי בדוח הבנק העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully