וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים רצה לרכוש בנק טורקי - והמדינה ביטלה המכרז

אתי אפללו

26.11.2010 / 0:30

בנק הפועלים היה היחיד שהגיש הצעה לרכישת ADA BANK - בנק קטן עם היקף פעילות נמוך, אך בעל רשיון ניהול הפיקדונות הדרוש לפועלים בטורקיה - אך ממשלת טורקיה ביטלה את המכרז

טורקיה ביטלה המכרז למכירת בנק ada bank שבבעלות ממשלתית שבו השתתף בנק הפועלים, כך נודע הערב ל-themarker. בנק הפועלים, שבשליטת שרי אריסון ובניהולו של ציון קינן, היה המציע היחיד במכרז.

ada bank הינו בנק קטן עם היקף פעילות נמוך, אולם יש לו את רשיון ניהול הפיקדונות הדרוש לפוזיטיף - החברה הבת של הפועלים הפועלת בטורקיה. בנק הפועלים לא מצליח לקבל אישור לניהול פיקדונות בבנק פוזיטיף שבניהולו בטורקיה ומנסה לעקוף בעיה זו באמצעות רכישת הבנק הנוסף ולמזג בין הבנקים. מבנק הפועלים לא נמסרה תגובה לידיעה.

השינוי באקלים הפוליטי בין ישראל לטורקיה בשנה האחרונה בעקבות ארועי המשט לא בישר טובות לבנק הפועלים לגבי הסיכויים כי רגולטור טורקי ייתן רישיון לבנק בבעלות ישראלית, ולכן פנו בהפועלים לתוכנית אחרת - לרכוש בנק שבידיו רישיון כזה. מאז רכישת פוזיטיף הפועלים מבצע שוב ושוב מחיקות בגין השקעתו, גם בשל שינויים בשער המטבע הטורקי מול השקל וגם בגלל השקעה שביצע באמצעות פוזיטיף בבנק בקזחסטן, שנפגע במשבר האחרון ובגינו ביצע פוזיטיף מחיקות.

פוזיטיף השלים בחודש שעסר גיוס של כ-70 מיליון דולר (כ-100 מיליון לירות טורקיות) במסגרת הנפקה ציבורית ראשונה בשוק הטורקי. בהנפקה הוצעו אג"ח ל-3 שנים בריבית קבועה שנקבעה בשיעור של 10.1%, המהווה פרמיה של 2% מעל ריבית של אג"ח ממשלתיות טורקיות לתקופה דומה. הביקושים הגיעו לשיעור כפול מזה שגויס בפועל. לבנק מספר סניפים בטורקיה: באיסטנבול, אנקרה ואיזמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully