וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט ביזנס: ליגת האפשרויות הבלתי מוגבלות

עוזי דן

26.11.2010 / 6:48

ליגות הספורט המקצועניות בארה"ב הצליחו לצאת מהמשבר הכלכלי והכנסותיהן מחסויות גדלו השנה ב-7.5%. כאשר מנהלים מערכת ספורטיבית שוויונית שלכל קבוצה יש סיכוי לזכות בתואר - הדרך לעלייה בהכנסות וצליחת משברים קצרה מבכל מקום אחר





למרות - ואולי בגלל - שעונת הפוטבול היא קצרה יותר (ארבעה חודשים וחצי לעומת כשמונה חודשים בענפי הספורט המרכזיים האחרים); למרות - ואולי בגלל - האלימות במשחק - הוא ממשיך להיות פופולרי כמעט בכל רחבי היבשת. גם בגלל היותו מותאם נפלא לצפייה טלוויזיונית, וגם בגלל רמת שידורים וטכנולוגיה גבוהה מאוד. צפייה בפוטבול היא אחד הבילויים המועדפים ביותר על האמריקאי הממוצע, גם כבילוי משפחתי.



לא רק הסופרבול - שבאופן מסורתי הוא השידור בעל הרייטינג גבוה ביותר של השנה ואחד השידורים הנצפים ביותר בהיסטוריה האמריקאית - מביא רייטינג אדיר. כך גם משחקי ליגה רגילים. כמחצית מהאמריקאים מעידים על עצמם כי הם רואים משחק פוטבול במהלך סוף השבוע, הרייטינג של המשחקים בפריים טיים הוא כ-114% יותר מאשר תוכניות הפריים-טיים הרגילות, וכל זה בלי לספור את הכמות הגדלה והולכת של אנשים שרואים פוטבול באינטרנט עם התוכנות המתקדמות של ה-nfl.



כל הנתונים האלה לא כוללים גם את האוהדים שמגיעים למגרשים. ליגת הפוטבול האמריקאית היא הליגה בעלת ממוצע הצופים הגדול ביותר בעולם למשחק, כולל כדורגל וכל ענף אחר - כ-67,500 צופים למשחק. באיצטדיונים רבים יש קיבולת מלאה באופן קבוע, וכמו בכדורגל האירופי - איצטדיונים חדשים נבנים כדי למלא את הביקוש, כאשר מחצית האיצטדיונים ב-nfl נבנו ב-15 השנים האחרונות.



12 אלופות ב-16 שנים



מלבד האהבה האמריקאית לפוטבול, התחכום במשחק, הוצאת האגרסיות והאפיל הטלוויזיוני והכספי, יש בהתנהלות ה-nfl משהו מושך נוסף - שוויון אדיר.



את מה שכבר נכתב בעבר צריך להדגיש שוב: כשזה מגיע לספורט - אמריקה הקפיטליסטית היא סוציאל-דמוקרטית ושוויוניות - לעומת אירופה הכביכול סוציאליסטית, שמנהלת את הכדורגל שלה בשיטה ארכי-קפיטלסיטית.



הסיבה לכך ברורה: האמריקאים אוהבים ספורט, מבינים ספורט, הוגנים ברמה הבסיסית ויודעים שנשמת אפה של כל ליגה וכל תחרות ספורט היא תחרות אמיתית והוגנת המעניקה שוויון הזדמנויות לכל הקבוצות. לכן יש בארה"ב, ולא רק בפוטבול, דראפט (גיוס שחקנים) שבו הקבוצות החלשות בליגה מקבלות הזדמנות לבחור את השחקנים הטובים שיצטרפו לליגה מהמכללות, ולכן יש לקבוצות גם תקרת שכר שמגבילה את הוצאות הקבוצה.



כל אלה מובילים לשוויון ותחרותיות. ב-16 העונות האחרונות זכו 12 קבוצות שונות בסופרבול, נתון שליגות כדורגל כמו הפרמיירליג האנגלית או הלה ליגה הספרדית יכולות רק לחלום עליו; לכן 28 מ-32 הקבוצות ב-nfl כבר הגיעו בעבר לסופרבול (שתיים מהארבע שלא הגיעו זכו באליפויות שלפני עידן הסופרבול, השתיים האחרות הן קבוצות "הרחבה" שהוקמו לפני שמונה ו-14 שנים).



כך, לכל אחד ב-nfl יש סיכוי וכל קבוצה יכולה להגיע עד הסופרבול ולזכות באליפות. כל אחד יכול - זאת מהות החלום האמריקאי, ואולם בתחומים רבים החלום הזה נהפך ללא זמין, אך בפוטבול הוא מיושם כל הזמן. פלא שאמריקה משוגעת על המשחק הזה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully