וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר מוכרת את מניותיה בזכיינית הרכבת הקלה בירושלים לאקרו גרופ ב-26 מיליון שקל

מאת אבי בר-אלי

26.11.2010 / 6:48

אקרו תחזיק 17.5% מסיטיפס ותיקח על עצמה ערבויות ב-8 מיליון שקל



>> חברת פולאר השקעות בדרכה לעזיבת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. החברה דיווחה אתמול כי חתמה על הסכם עקרונות מחייב למכירת אחזקותיה (17.5%) בזכיינית הפרויקט, קבוצת סיטיפס, תמורת 26 מיליון שקל בלבד - וכן שוחררה מערבויות בנקאיות בהיקף 8 מיליון שקל.



פולאר דיווחה כי אם תמומש העסקה תרשום החברה רווח הון של 8 מיליון שקל. עם זאת, מימוש העסקה מותנה בהסכמת שאר השותפות בסיטיפס - הראל (20%), אלסטום (20%), אשטרום (27.5%), קרן תשתיות ישראל (10%) וואוליה (5%). כמו כן, נדרש אישור של משרדי האוצר והתחבורה לשינוי בהרכב הבעלות.

את המניות של פולאר תרכוש חברת היזמות אקרו גרופ, שבבעלות צחי ארבוב, ארז גיל ואילן קפון. אקרו מחזיקה באקרו תשתיות סביבה, זרוע ייזום פרויקטלית בתחומי התשתיות; ובאקרו נדל"ן, המנהלת כיום פרויקטי בינוי בישראל ובמנהטן בהיקף כולל של כ-3 מיליארד שקל.



העסקה המפתיעה משקפת לפרויקט שווי של כ-150 מיליון שקל בלבד. עם זאת, היא מבוצעת בתקופת ההקמה של הפרויקט, עוד לפני הפעלתו המסחרית - הצפויה לכל המוקדם באפריל 2011. בנוסף, פולאר נכנסה לפרויקט כמשקיעה פיננסית, ולכן החזיקה רק במניות חברת הייזום (spc), ללא אחזקות בחברות הקבלן.



פולאר החזיקה בעבר 37.5% מהפרויקט. לפני כשש שנים מכרה 10% ממניותיה לקבוצת הראל, ולפני כשנתיים מכרה 10% לקרן תשתיות לישראל (iif) תמורת 4 מיליון שקל. הקרן החזיקה באופציה לרכישת יתר מניות פולאר, אך לא מימשה אותה - לפי הערכות בשל חסמים רגולטוריים שנבעו מאחזקות הראל (40%) בקרן.



התקרבות המועד של השלמת שלב ההקמה של הפרויקט מביאה גם את השותפות הזרות לבחון את מימוש אחזקותיהן - כדי לממש את הרווח היזמי וכדי להימנע מהלחץ הפוליטי הגובר מצד ארגונים מוסלמיים במדינות אירופה נגד מעורבותן בפרויקט. ואוליה סיכמה על מכירת אחזקותיה בסיטיפס ובחברת ההפעלה של הפרויקט (80%) לאגד, תמורת כ-50 מיליון שקל. כמו כן, מנהלת אלסטום מגעים למכירת מניותיה בפרויקט (20%) לקרן תשתיות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully