וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העניין של הפועלים במשכורות בדלק

אתי אפללו

26.11.2010 / 6:48

דלק נדל"ן מציעה לתת לחתנו של יצחק תשובה תשלום של 5.7 מיליון שקל אם יצליח למכור 4 נכסים של דלק נדל"ן בתשעה חודשים. הרשות תצטרך להחליט אם בנק הפועלים יוכל להשתתף בהצבעה



>> מחלקת התאגידים של רשות ניירות ערך ניצבת בימים אלו מול דילמה. היא צריכה להכריע אם קולו של בנק הפועלים, שמחזיק ב-10% ממניות דלק נדל"ן, ייספר במסגרת ספירת הקולות בהצבעה הנוגעת לשינוי בשכרו של רמי נאור, חתנו של יצחק תשובה, בחברה שבה יועסק - דלק נדל"ן.

לפי הסכם ההעסקה שיובא לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות בדלק נדל"ן ב-29 בדצמבר, נאור יהיה אחראי על מימוש הנכסים בקנדה של החברה הבת של דלק נדל"ן, dgre.



ההסכם הוא לתשעה חודשים, ונאור יטפל גם בהסדרת מימון מחדש לנכסים בקנדה שההלוואות בגינם עומדות לפירעון ב-2011, וכן בהשכרת שטחים בנכסים. בתמורה יקבל נאור סכום חד-פעמי של 0.36% מכל נכס שיימכר. בסך הכל מדובר על מכירה של ארבעה נכסים (מתוכם בשני נכסים מחזיק נאור 4% בעצמו). התשלום המקסימלי שיקבל נאור עבור עבודה של תשעה חודשים יהיה 5.7 מיליון שקל.



בשל היותו בן משפחה, העסקתו של נאור מסווגת כעסקת בעלי עניין, הדורשת תמיכה של שליש מבעלי המניות שאין להם עניין אישי בעסקה.



השאלה שבה מתחבטים ברשות היא אם בנק הפועלים, שמחזיק ב-10% מדלק נדל"ן, הוא בעל עניין אישי בעסקה. העניין האישי האפשרי של הפועלים נובע מכך שהבנק הוא אחד המממנים של בעל השליטה תשובה ושל חברות אחרות שבשליטתו.



לפני שנתיים התערבה רשות ניירות ערך במקרה דומה, שבו בנק לאומי - בעל מניות (18%) בחברה לישראל - היה אמור להצביע בהחלטה להזרמת כספים ואישור הסדר חוב בחברה בת של החברה לישראל, צים. עסקה זו סווגה כעסקת בעלי עניין. רשות ניירות ערך קבעה אז כי גם ללאומי יש עניין אישי בעסקה, מכיוון שהוא מממן גדול בחברות אחרות בקבוצה ומממן של האחים עופר, מבעלי החברה לישראל.



עבור נאור מדובר בקפיצת מדרגה. דלק נדל"ן מפרטת כי בעבר הועסק נאור בידי חברה אחרת בקבוצה, דלק בלרון, במתן שירותי ייעוץ בהיקף משרה של 66%. עבור שירותי הייעוץ קיבל נאור סכום של 75 אלף שקל בחודש ונהנה מתשלומים של 846 אלף שקל ב-2009.



דלק נדל"ן מדווחת כי כל הדירקטורים שמועסקים בחברות אחרות שבבעלות תשובה, סווגו כבעלי עניין אישי בעסקה זו, ובכללם ערן מיטל, אהרון קצרגינסקי, עידן ולס, ברקת צירין ומשה קראדי. עכשיו הרשות תצטרך להחליט אם העובדה שהפועלים מממן חברות אחרות בבעלות תשובה, וכן את תשובה עצמו, ושהוא עשוי להיות בעל עניין במימושים שמתבצעים בקבוצה ורלוונטיים בהחלט למצב הנזילות שלה - יוצרת לו עניין אישי בעסקה על אישור שכרו של נאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully