וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנטיס טומלינסון מנסה למכור 8.7% משרה ומירה ב-500 אלף דולר

ליאור זנו

26.11.2010 / 7:03

לפני חודש הודיעו הכשרה אנרגיה ומודיעין לטומלינסון על הפקעת האחוזים כי לא העביר תשלום עבור העבודות



פרנטיס טומלינסון, המשקיע האמריקאי המעורב בשתיים מעסקאות רישיונות החיפושים הימיים החמות ביותר בשוק הישראלי, ממשיך לייצר כותרות. ל-themarker נודע כי טומלינסון, המחזיק גם ב-90% מרישיונות פלאג'יק, מנסה בימים אלו למכור 8.7% מרשיונות "שרה" ו"מירה". טומלינסון מנהל כיום משא ומתן עם 3 חברות לחיפושי נפט, וביניהן יולי חיפושי נפט של יולי עופר ונמרוד רינות, ומבקש תמורת האחוזים 500 אלף דולר בלבד. מיולי חיפושי נפט לא נמסרה תגובה לידיעה.



השאלה המרכזית בעסקה כזו, היא האם אחוזים אלו הם שלו למכור. במסגרת העסקה בה רכשו הכשרת היישוב של עופר נמרודי ומודיעין של צחי סולטן ונוחי דנקנר את מרבית האחוזים בשרה ומירה מידי פטרומד הקנדית תמורת 16.1 מיליון דולר, קיבל טומלינסון, מי שהיה יועץ גיאולוגי ברישיונות, כ-9%. הכשרה אנרגיה, אגב, השלימה היום את הנפקתה הראשונה לציבור וגייסה 100 מיליון שקל מהציבור, המשקפים שווי שוק של 830 מיליון שקל, כאשר החתמים צריכים להשלים 7 מיליון שקל נוספים.




על פי ההסכם בין טומלינסון למודיעין והכשרה, היה עליו להעביר 900 אלף דולר עד ל-14 באוקטובר ו-2.7 מיליון דולר נוספים עבור עבודות פיתוח הרישיונות עד ל-22 באוקטובר תמורת האחוזים. טרם המועד הסופי, ניהל טומלינסון משא ומתן עם מודיעין לרכישת האחוזים במחיר של כ-6 מיליון דולר. אך העסקה לא יצאה אל הפועל, ועם טרפודה הודיעה הכשרת היישוב לטומלינסון כי זכויותיו ברישיונות מבוטלות ללא זכות העברתן - מאחר שלא עמד בהתחייבויותיו במסגרת הסכם המכר.



בנוסף, דרשה הכשרה מטומלינסון להפסיק כל משא ומתן שהוא מקיים להעברת הזכויות ברישיונות אלו לאחרים. על פי הודעת החברה, בהסכם המכר נקבע כי הרישיונות אינם ניתנים להעברה לצד שלישי, למעט לשותפות חיפושים ישראלית שיקים טומלינסון בעצמו אם ירצה בכך. על פי ההודעה, התנגד טומלינסון להשבת האחוזים.



שאלה נוספת העולה מהסאגה הסבוכה היא כיצד מעורב משרד התשתיות, הגוף הממשלתי המעניק את הרישיונות, בחוזה בין הצדדים. באתר משרד התשתיות מופיעה חברת בלו ווטר של טומלינסון כמחזיקה ב-8.7% מהרישיונות, ומועצת הנפט תצטרך לאשר או לדחות במועד כינוסה הבא כל שינוי שיתבצע במבנה האחזקה ברישיונות. ממשרד התשתיות נמסר כי "כל שינוי ברישיונות חיפושי גז ונפט כפוף לאישור הממונה במשרד התשתיות בהמשך להתייעצות עם מועצת הנפט".



אם תתבצע העברת הזכויות ברישיונות תתחלק האחזקה בצורה הבאה: עמנואל אנרגיה (19.2%); הכשרה אנרגיה (27.3%) הכשרת הישוב ומודיעין, החברה האם אי.די.בי (5%); , ipc של בונטאן הקנדית והאחים עופר (13%) ו-ggr מפעילת הקידוח (10%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully