וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק של עשרות מיליארדים נפתח בפני טבע

26.11.2010 / 18:15

לידיעת חברת טבע: בלומברג דיווחה כי תקנות חדשות באיחוד האירופי יאפשרו העתקת כמה מהתרופות היקרות בעולם ובכך יאפשרו לה להיכנס לשוק המגלגל 36.4 מיליארד דולר בשנה

סוכנות התרופות של האיחוד האירופי קבעה תקנות חדשות בנוגע להעתקה של כמה מהתרופות היקרות בעולם הביוטכנולוגיה, מהלך אשר עשוי להעניק לחברות כמו נובארטיס וטבע גישה לשוק המגלגל 36.4 מיליארד דולר בשנה – כך דיווחה בלומברג.

התקנות, אשר טיוטה שלהן פורסמה באתר האינטרנט של הסוכנות, נועדו להבהיר כיצד חברות יוכלו להעתיק תרופות אלה לאחר שאיבדו את זכויות הפטנט עליהן. המסמך פתוח להערות הציבור – ויישאר כך עד ל-31 במאי, לפי הסוכנות בלונדון.

שלושה טיפולים חשובים הכוללים נוגדנים חד שבטיים (מונוקלונלים) צפויים לאבד את זכויות הפטנט עד לשנת 2015 – תרופת הרספטין של רוש לטיפול בסרטן; תרופת הטיסברי לטיפול בטרשת נפוצה של ביוג'ן איידק ואלן, ותרופת רמיקייד לטיפול בדלקת פרקים שגרונית של ג'ונסון אנד ג'ונסון ומרק. בשנה שעברה, לשלוש התרופות יחדיו היה מחזור מכירות הגבוה מ-10 מיליארד דולר.

"במבט של חמש עד עשר שנים קדימה, אני רואה את זה כהזדמנות בשווי מיליארדי דולרים", אמר ג'ף ג'ורג' – בכיר בחברת נובארטיס לבלומברג.

עד כה לא יכלו חברות לייצר עותקים גנריים של נוגדנים חד שבטיים באירופה או בארה"ב. אהרון גל, אנליסט בחברת סנפורד סי ברנשטיין בניו יורק, העריך כי עותקים שכאלה יוכלו להגיע לשווקים בין השנים 2014-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully