וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ארגונים יהודים יזמו יום "קנה מוצר ישראלי"

חן הלפרן

26.11.2010 / 18:30

בעקבות החרמת מוצרים ישראליים בצפון אמריקה, החליטו ארגונים פרו-ישראליים להכריז על יום קניות מוצרים מישראל - שנועד להראות לאמריקאים שיש למוצרי הכחול-לבן קונים

קבוצות רבות, מבית ומחוץ, קראו באחרונה להחרים את מוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק, או המקומות המוכרים מוצרים מסוג זה בחו"ל. אולם לעיתים נדירות אנו נתקלים בקבוצות פרו-ישראליות הפועלות דווקא למען מדינת ישראל, וקוראות לתמוך במקומות שכן מוכרים מוצרים כחול-לבן.

כך עשו שני הארגונים האמריקאים StandWithUs, ו-America-Israel Chamber of Commerce, אשר החליטו ליזום תגובה לארגונים הפרו-פלסטינים הקוראים להטיל חרם על ישראל והכריזו על יום שלישי הקרוב, ה-30 בנובמבר, כיום "קנה מוצרים ישראליים" (Buy Israeli Goods Day), שנועד להפגין תמיכה בישראל ולשכנע את רשתות השיווק כי יש למוצרים הישראליים ביקוש.

יוזמת הארגונים היא תגובה לפעולות הארגונים הפרו-פלסטינים, שהגבירו לאחרונה את הלחץ על הרשתות הגדולות בצפון אמריקה, גם בעזרת הפגנות בכניסה לחניות השונות. כך למשל, מנהלות קבוצות לובי פרו-פלסטיניות לחצים רבים על רשתות Trader Joe's ו-Costco, והכריזו על החרימת הרשת Ricky's, המשווקת את מוצרי AHAVA המיוצרים בגדה המערבית.

לקראת ציון היום, פתחו הארגונים אתר מיוחד שיוכל לסייע לצרכנים למצוא את המקומות אליהם מכוונות הקבוצות פרו-פלסטיניות הקרובים למקום מגוריהם, וכן פירוט של המוצרים הישראליים השונים הנמכרים בצפון אמריקה. הארגונים פנו לצרכנים, לבתי הספר, לקולג'ים ולקהילה היהודית בארה"ב, וקראו להם להניע את סביבתם הקרובה לצאת ביום זה לחנויות השונות.

"היכן שקוראים לחרם, הגיבו על ידי רכישה של המוצרים אותם קוראים להחרים, והגידו למנהלי החנות שעליהם להשאיר אותם על המדפים", נכתב בהצהרת הארגונים, שאף לא פסחו על העובדה שמדובר ביום לפני תחילת חג החנוכה וקראו לצרכנים למלא את סל קניות החג במיטב התוצרת הישראלית.

"עלינו לנצח את המחרימים שפועלים בדרכים שנועדו להקצין את המצב ולא להביא לפתרון, שחותרים תחת התקווה לקיום חיים בישראל זה לצד זה בשלום, ושכל מטרתם להשמיץ, להכשיל ולפגוע בישראל. אנחנו יכולים לנצח אותם אם נפעל יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully