וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים השתלטו על מגדל פיזה במחאה על הקיצוץ באוניברסיטאות

סוכנויות הידיעות

26.11.2010 / 18:03

הפגינו במחאה על קיצוץ מתוכנן של 1.35 מיליארד יורו בתקציבי האוניברסיטאות; הפגנות גם בבריטניה ואירלנד



סטודנטים באיטליה השתלטו על בניינים בכל רחבי המדינה - ובכלל זה הקולוסאום והמגדל הנטוי של פיזה - במחאה על תוכניות הממשלה לקצץ את תקציבי האוניברסיטאות. אלפי סטודנטים השתלטו על הקולוסאום ברומא ותלו עליו כרזה ענקית בה נכתב "לא נסכים לרווחים על חשבון העתיד שלנו".



בפיזה הפגינו 2,000 סטודנטים, ויצרו שרשרת אנושית סביב המגדל הנטוי המפורסם כדי למנוע מתיירים לבקר במגדל, וקבוצה קטנה יותר של סטודנטים נכנסה למגדל עצמו. במילאנו התעמתו סטודנטים עם המשטרה לאחר שניסו לחסום כניסות לרכבת התחתית בעיר.



זה היום השני בו נערכות הפגנות סטודנטים ברחבי איטליה במחאה על תוכנית ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני לחייב אוניברסיטאות אזוריות להתמקד רק בתחומים אקדמאים מסוימים ולפטר אלפי מרצים. התוכנית אמורה לצמצם את הוצאות הממשלה ב-1.35 מיליארד יורו.



שלשום הפגינו ברחבי בריטניה 130 אלף סטודנטים במחאה על כוונת הממשלה לקצץ את תקציב החינוך ולהעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות. הסטודנטים דורשים מהממשלה לסגת מכוונתה לקצץ בתקציב החינוך ולהעלות את שכר הלימוד השנתי מרמתו הנוכחית של 3,290 ליש"ט לעד 9,000 ליש"ט (14,218 דולר), וכן מתוכנית לקצץ עד 80% מתקציבי ההוראה של האוניברסיטאות.



בלונדון התעמתו שלשום עם המשטרה כ-10,000 סטודנטים סמוך למעון ראש ממשלת בריטניה ברחוב דאונינג, וקיימו מסיבות רחוב באזור כולו תחת הכותרת "יום x". המוסיקאי ג'רביס קוקר, סולן להקת פאלפ, ומיס אנגליה, ג'סיקה ליינלי, הלומדת משפטים באוניברסיטת נוטינגהם, היו גם הם בין המפגינים בלונדון. הפגנות סטודנטים גדולות נערכו גם בערים אחרות בבריטניה, ואלפי סטודנטים השתתפו בהפגנות בשפילד, מנצ'סטר ובריסטול.



הפגנות סטודנטים במדינות רבות באירופה נערכות באחרונה כמעט מדי יום במחאה על תוכניות של ממשלות לערוך קיצוצים חדים בתקציבי החינוך. במספר מדינות, כמו אירלנד ובריטניה, הצטרפו להפגנות הסטודנטים גם תלמידי בתי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully