וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוחר שהפיל את בנק ברינגס: "אירלנד צריכה להודיע על שמיטת חובות"

סוכנויות הידיעות

26.11.2010 / 20:49

"הממשלה צריכה לדחות את הצעות החילוץ של האיחוד האירופי וקרן המטבע", אמר ניק ליסון



ניק ליסון, הסוחר הבריטי שהפיל את בנק ברינגס הוותיק, אמר כי אירלנד צריכה לדחות את הצעות החילוץ של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (imf) במקום זאת להודיע על שמיטת חובות, דיווח העיתון האירי "גלוויי סיטי טריביון".



"אירלנד צריכה לשמוט את חובותיה לבעלי אג"ח, והזמן לעשות זאת הוא עכשיו - אם הם יתחילו להתעסק עם קרן המטבע, זה יהיה מאוחר מדי", אמר ליסון, המתגורר כיום באירלנד. "ממשלת אירלנד צריכה לדחות את אישור התקציב, להתפטר, ולהודיע על עריכת בחירות, מכיוון שכל דרך פעולה אחרת תהיה קשה מדי למדינה. היקף תוכנית החילוץ שעליה מדברים גדול מכדי לפרוע עבור מדינה עם אוכלוסיה של פחות מחמישה מיליון אנשים, זה פשוט בלתי אפשרי".



"הדבר הנכון לעשות הוא לשמוט את החובות לבעלי האג"ח ולפתוח דף חדש, אולם יש לעשות זאת לפני קבלת סיוע כלשהו מקרן המטבע, מכיוון שברגע שיסכימו לסיוע, יהיה מאוחר מדי", הוסיף.



ליסון, לשעבר סוחר נגזרים בבנק ברינגס, גרם בשנת 1995 לקריסת בנק ההשקעות הוותיק ביותר בבריטניה עקב פעולות מסחר ספקולטיביות בלתי מורשות שביצע. ליסון נידון בסינגפור לעונש של שש שנות מאסר וחצי בעקבות מעשיו, אולם שוחרר כעבור כשלוש שנים לאחר שלקה בסרטן, שממנו החלים בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully