וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החרמות: יצוא הקיבוצים מזנק ב-21%

עמירם כהן

27.11.2010 / 9:30

על אף ההתייקרות בחומרי גלם ולחצי הקבוצות הפרו-פלסטיניות בחצי השנה האחרונה, היצוא של 300 מפעלי התעשייה הקיבוצית הסתכם בעשרת החודשים הראשונים של השנה ב-2.7 מיליארד ד'

נתוני היצוא ב-10 החודשים הראשונים של השנה מעלים כי היצוא של כ-300 מפעלי התעשייה הקיבוצית הסתכם ב-2.7 מיליארד דולר (ללא צירוף נתוני פעילות המפעלים בחו"ל), גידול של 21% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מנהל אגף היצוא באיגוד התעשייה הקיבוצית עמוס שלו, אומר כי אף שחל גידול משמעותי ביצוא, קצב הגידול הואט בשיעור ניכר במחצית השנייה של השנה לעומת המחצית הראשונה, בה קצב הגידול הסתכם ביותר מ-30%. עוד אמר שלו כי ההתמתנות בגידול מאפיינת חברות קיבוציות רבות.

התמתנות הגידול ביצוא מוסברת, בין היתר, בהתייקרות חדה של חומרי הגלם בשוק הסחורות העולמי בחודשים האחרונים ולדברי שלו, אף שבחישוב שנתי צפוי גידול ביצוא, קיים חשש לירידה ברווחיות המפעלים שאת שיעורה ניתן יהיה לדעת בקרוב.

שלו ממליץ למפעלי הקיבוצים להיערך להתייעלות נוספת על זו שכבר ביצעו בתקופת המשבר הכלכלי העולמי (2008/9). כמו כן ממליץ שלו למפעלים להקטין את החשיפה לתנודתיות בשערי המטבעות (יורו, דולר, ליש"ט) באמצעות רכישת הגנות לסוגיהן ועל ההגנות הללו להיות חלק מהתכנית העסקית השנתית של המפעלים הנמצאת כעת בשלבי השלמה.

נתוני הגידול מראים על גידול של 60% ביצוא לדרום אמריקה, 40% לארה"ב, ב-29% למזרח אירופה ורוסיה, ב-26% לאסיה, בעיקר תאילנד והודו. ענף הפלסטיקה הוביל את הגידול ביצוא מפעלי הקיבוצים ב-10 החודשים הראשונים של השנה - 26%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully