וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים צועדים ברחובות דבלין במחאה על הקיצוצים

סוכנויות הידיעות

27.11.2010 / 16:03

אירלנד במגעים עם קרן המטבע והאיחוד האירופי במטרה להגיע להסכם סיוע לפני פתיחת השווקים ביום שני



איגודי העובדים באירלנד מפגינים היום בדבלין במחאה על תוכנית הקיצוצים של הממשלה, שנועדה לצמצם את הגירעון התקציבי של אירלנד.



ההפגנה צפויה למשוך 50 אלף איש, על פי הערכת העיתון "אייריש טיימס". המפגינים החלו לצעוד בצהריים, ויצעדו בכל העיר, אמר אייריש קונגרס אוף טרייד יוניונס (ictu), הארגון אשר מאגד תחתיו את איגודי העובדים במדינה.



ממשלת אירלנד נמצאת במגעים מתקדמים עם קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי, בנוגע לחבילת סיוע בסך 85 מיליארד יורו (112 מיליארד דולר), שנועדה לחלץ את הבנקים במדינה ולסייע בצמצום הגירעון התקציבי. הממשלה עושה מאמצים לסיים את המגעים לפני פתיחת השווקים ביום שני, ויתכן כי כבר היום בערב תצא הודעה בנוגע למבנה חבילת הסיוע. ממשלת אירלנד הודיעה ביום רביעי כי תקצץ את הוצאותיה בכ-20% ותעלה מסים במהלך ארבע השנים הבאות, במטרה להוריד את הגירעון התקציבי ל-3% מהתמ"ג עד 2014.



"זה מה שקורה כשמאפשרים לספקולנטים, בנקאים ויזמים להשתולל, לבזוז ולהרוס את הכלכלה שלנו", אמר נשיא ictu ג'ק אוקונור. "האיחוד האירופי מתעקש לצמצם את הגירעון בין הכנסות המדינה לבין ההוצאות ל-3% מהתמ"ג עד 2014. זהו יעד בלתי אפשרי, משום שהוא מגביל את יכולת הצמיחה".



המשטרה אמרה כי תשמור על נוכחות לכל אורך נתיב הצעידה. החודש התנגשה המשטרה בדבלין עם המפגינים בשני אירועים. ב-3 בנובמבר פינה כוח המשטרה לפיזור הפגנות סטודנטים שהפגינו ליד משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully