וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באירלנד עשוי להיטיב עם נשים: קרן המטבע ממליצה להעניק להן הקלת מס

סוכנויות הידיעות

27.11.2010 / 16:33

קרן המטבע ממליצה להוריד את שיעור המס על נשים בעלות ילדים החוזרות לעבוד ב-5%



ביום שלישי התברר כי אחת מהמלצות קרן המטבע לרפורמות הדרושות באירלנד, קוראת להפחתת מס ההכנסה של נשים איריות החוזרות לעבודה אחרי לידה ב-5%. המסמך ממליץ גם על מערכת טובה יותר לטיפול בילדים. ההמלצה זכתה במהרה בתגובות נזעמות מצד גברים, שכינו את המהלך "סקסיסטי", ונשים ללא ילדים, שהרגישו מופלות לרעה. אחד ממגישי הרדיו הפופולריים באירלנד תיאר את ההצעה כ"הקלת מס לבנות" וטען כי ההכנסה הפנויה שתיווצר "תבוזבז על קניות ושיער".




ברור כי מדובר בצעד בעל מטרות כלכליות, ולא בהכרח שוויוניות. קרן המטבע מעריכה כי קיצוץ שכזה "יגדיל את התמ"ג ב-1.75%, בעלות תקציבית של 0.5% מהתמ"ג". קשה להתעלם מיחס עלות תועלת זה.



אך גם ללא ההצדקה הכלכלית, כל הצעה לרפורמה של הסביבה התעסוקתית הבלתי שוויונית הנפוצה באירלנד, ראויה לבחינה מעמיקה. הורדת שיעור המס ב-5% תצמצם משמעותית את פער השכר המגדרי העומד על 8% גם כאשר משווים רק מועסקים בעלי נתונים חופפים. חקיקה שוויונית לא הצליחה עדיין לסגור פער זה. בנוסף, נשים מהוות רק 20% ממנהלות העסקים הבינוניים והקטנים באירלנד, ורק 14% מחברות הפרלמנט. נשים גם מהוות פחות מ-25% מהבכירות במגזר הציבורי.



עשורים של חקיקה שוויונית פרוגרסיבית כשלו בהסרת המחסומים המונעים מנשים לממש את הפוטנציאל המלא שלהן. מדיניות ניתנת ליישום מיידי כמו הקלת המס המוצעת עשויה להיות מהלך בעל השלכות חיוביות רבות גם בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully