וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים מבקשים לפדות 3 מיליארד דולר מקרן הגידור פרונטפוינט האמריקאית

רויטרס

27.11.2010 / 18:12

משקיעי הקרן חוששים ממעורבותה בפרשיית המסחר לפי מידע פנים הנחקרת כעת על ידי הרשויות בארה"ב



משקיעים דורשים מקרן הגידור פרונטפוינט להחזיר פקדונות בסך 3 מיליארד דולר, דיווחה החברה. פרונטפוינט, קרן שהיקפה כ-7.5 מיליארד דולר, מעורבת בחקירת המסחר לפי מידע פנים של ממשלת ארה"ב. לדברי אנשים המקורבים לפרשה, מרבית מבקשות הפדיון נוגעות לתיקי ההשקעות של פרונטפוינט בתחום שירותי הבריאות, המצויים בלב החקירה.




לדברי המנכ"לים השותפים של פרונטפוינט, דן ווטרס ומייק קלי, המשקיעים בתחומים אלה כבר קיבלו את כספם בחזרה. אך משקיעים בתיקי השקעות אחרים דורשים אף הם לפדות את השקעותיהם, דבר המעיד עד כמה קרנות פנסיה, קרנות אוניברסיטאיות ופילנתרופיות כמו גם פרטים עשירים, חוששים מכל סימן לבעיות, בתקופה שלאחר פרשיית מיידוף.



פרונטפוינט נרכשה ב-2006 על ידי בנק ההשקעות מורגן סטנלי. כעת, בעקבות הרפורמה הרגולטורית בארה"ב, מנפיקה מורגן סטנלי את קרן הגידור. דוברת מורגן סטנלי, אריקה פלאט, סירבה למסור תגובה אודות הפדיונות. ווטרס וקלי דיווחו על הפדיונות במכתב למשקיעים שהגיע לידי רויטרס.



מוקדם יותר החודש, רשויות פדרליות עצרו את איב בנחמו בעקבות אישומים כי העביר מידע לפי מסחר פנים למנהל קרן גידור אודות חברת human genome sciences ב-2008. בנחמו, רופא בצרפת, פיקח על ניסויים קליניים עבור חברת הטכנולוגיה, וגם ייעץ למנהלי קרנות גידור שהתמחו במניות מגזר הבריאות. שם הקרן לה העביר בנחמו את המידע ושם מנהל הקרנות לא הוזכרו בתביעה. עם זאת, מקורבים לפרשה טוענים כי מדובר בפרונטפוינט, וכי המנהל הוא ג'וזף סקאורון, ממנהלי תיקי הבריאות בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully