וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאו מהמרת על מניות סאני וסקיילקס כדי לפרוע אג"ח

מאת מיכאל רוכוורגר

28.11.2010 / 7:02

טאו תשקיע במניות סאני וסקיילקס של אילן בן דב לפחות 150 מיליון שקל. שלמה נס, סגן יו"ר טאו, יחליף את בן דב כיו"ר החברה



>> לאחר שהצליחה להחזיר לבנקים ולבעלי האג"ח יותר מ-2 מיליארד שקל ב-3 השנים האחרונות, ולאחר ששוויה הצטמק במאות מיליוני שקלים, כשהמנכ"ל יוסי ארד והבעלים אילן בן דב חולמים להפוך את טאו לקרן ההשקעות הפרטיות הגדולה בישראל - נערכת טאו למהלך נוסף.



החברה מקווה למצוא מקורות לתשלום של 270 מיליון שקל לבעלי האג"ח בספטמבר 2013 ובמקביל להמשיך בהתאוששות. טאו, הנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-70 מיליון שקל (לאחר שנסחרה בשיא ביותר מ-500 מיליון שקל), נותרה עם אחזקות בודדות כמו מניות סאני, מבני תעשייה ומטעי הדר, כשעדיין רובץ מעליה גירעון בהון העצמי.

ב-2 בינואר 2011 תתכנס אסיפה כללית של בעלי המניות של החברה כדי לאשר עסקת בעלי עניין שבה יש לבן דב עניין אישי. במסגרת העסקה יצטרכו המשקיעים להחליט אם לאשר לטאו מתווה השקעה במניות סאני וסקיילקס המצויות אף הן בבעלות בן דב.



בנוסף הודיעה טאו כי בן דב יפסיק לכהן כיו"ר וכדירקטור בחברה, ובמקומו ימונה לתפקיד ד"ר שלמה נס, המשמש כסגן היו"ר ודירקטור בחברה ב-8 השנים האחרונות. לפי המקורבים לטאו, בן דב מתפנה מעיסוקיו בחברה בשל הצורך הגובר במעורבותו בפרטנר כיו"ר החברה, הנחשבת לנכס העיקרי של הקבוצה. כמו כן הוא מועניין לצאת מסיטואציה אפשרית של ניגוד עניינים עם רכישת המניות של סאני וסקיילקס שבבעלותו.



במסגרת המתווה המוצע תשקיע טאו עד 150 מיליון שקל במניות סאני או סקיילקס בתקופה של עד שישה חודשים ממועד אישור המתווה בידי האסיפה. ההשקעות במניות האלו יתבצעו לפי מחיר שלא יהיה יותר מ-85% מה-nav (שווי נכסי נקי) של מנייתה של חברת המטרה סמוך למועד אישור המתווה בידי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה (שאישרו את ההשקעה), או סמוך להשקעה בפועל.



טאו מקווה להרוויח מהמחיר הנמוך של סאני



בהנחה של רכישה מיידית של מניות סאני בלבד בסך 150 מיליון שקל, תחזיק טאו ב-13.95% מהזכויות בסאני. בטאו מקווים כי לנוכח המחירים האטרקטיביים של סאני וסקיילקס ניתן יהיה להרוויח הרבה כסף רב וכך להתאושש. טאו החזיקה בעבר ב-24% מסקיילקס, והיא נאלצה למכור אחזקה זו במסגרת מסע המימושים שביצעה.



סאני נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד שקל. היא מוחזקת במישרין בידי בן דב ב-69.76%, וכן בידי סאני תקשורת (8.93%) וטאו (5.63%). עיקר אחזקתה הוא בסקיילקס.



סקיילקס נסחרת בתל אביב וניו יורק לפי שווי שוק של 2.13 מיליארד שקל ומוחזקת בכ-79% בידי סאני. עיקר הפעילות של סקיילקס היא האחזקה בפרטנר (44.6%), פעילות המפעילים הסלולריים (יבוא, מכירה ומתן שירותי תחזוקה לטלפונים סלולריים מתוצרת סמסונג), ניהול נכסים פיננסיים ואיתור הזדמנויות עסקיות, וכן פעילות בתחום האינטרנט באמצעות חברת תפוז אנשים המוחזקת בידי סאני.



דיסקאונט של 24% על מניית סקיילקס



השווי של סקיילקס חושב בידי חברת ערך מוחלט ורביד קימיה על בסיס הנכסים וההתחייבויות כפי שמופיעים במאזנה נכון לסוף ספטמבר 2010 על סמך מידע ציבורי. כך גם חושב שוויה של סאני. החישוב נעשה באמצעות שיטת ה-net asset value כמקובל בחברות אחזקה, לעומת אומדן שווי באמצעות היוון תזרימי המזומנים בחברות תפעוליות (שיטת dcf) כמו מפעילים סלולריים. העבודה הוזמנה כדי לבחון בין השאר את הדיסקאונט (פער התמחור) שבו נסחרות סאני וסקיילקס.



לפי הניתוח של כלכלני ערך מוחלט, השווי הנכסי הנקי למניה של סקיילקס הוא 99.1 שקל למניה, המשקף לחברה שווי של 2.76 מיליארד שקל ומשקף דיסקאונט של 24% לעומת שווי השוק של סקיילקס. חישוב זה התבסס של שווי סחיר של האחזקה בפרטנר (5.14 מיליארד שקל), אומדן שווי של 404 מיליון שקל של פעילות סמסונג ובניכוי הוצאות מטה של 78 מיליון שקל ושל חוב פיננסי נטו של 2.7 מיליארד שקל.



כל זאת כשבערך מוחלט לא הביאו בחשבון את פרמיית השליטה לצורך הערכת סקיילקס. באופן דומה גזרו בערך מוחלט לסאני שווי של 1.93 מיליארד שקל, בעוד שהיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד שקל, המשקף דיסקאונט של 27%.



ההשקעה תמומן ממקורותיה העצמיים של החברה או ממקורות מימון בנקאיים או חוץ בנקאיים כמו גיוס אג"ח, שתמורתן יינתנו בטוחות נאותות שבהן מניות שיירכשו.



לפי ההערכות, נוסף לעודפים שיש בידי טאו כיום בהיקף של 50-60 מיליון שקל תצטרך טאו למצוא מקורות של כ-100 מיליון שקל - משימה לא קלה עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully