וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיע בתפרון: מבטח שמיר השתמשה במידע פנים

מיכאל רוכוורגר

28.11.2010 / 9:02

המשקיע, שבידו אחזקה בשווי 700 אלף שקל, טוען כי מבטח שמיר ניהלה מו"מ כשברשותה מידע שהעלה את המניה ב-80%, ודורש להעניק לכל בעלי המניות זכות לרכוש מניות באותם תנאים

מחר תתכנס אסיפת בעלי המניות של יצרנית מוצרי ההלבשה תפרון כדי לאשר שורת עסקות הקשורות לפעילות החברה, בהן רכישת פעילות בתחום מוצרי ההלבשה תחתונה, מחברת נובל הקנדית. זאת תמורת הקצאה של 9.2% ממניות תפרון והזרמה של 5.2 מיליון דולר.

נובל תזרים 2.7 מיליון דולר במחיר של 2.1 דולרים למניה תמורת הקצאה של 24.5% נוספים מתפרון; מבטח שמיר של מאיר שמיר תשקיע כ-1.3 מיליון דולר במחיר דומה לזה של נובל תמורת הקצאה של 9.9% נוספים בתפרון; ויתר הסכום - כ-1.2 מיליון דולר - יושקע באותם המחירים בידי החברות רימון אינווסטמנט, זילכה פרטנרס ופימה.

קרן פימי לא תשתתף בגיוס הנוכחי, ועם השלמת העסקה צפויה לממש את אחזקותיה. דוידי התפטר באחרונה מדירקטוריון תפרון.

לאחר ההשקעות האלו אחזקותיהן של נובל ומבטח שמיר יעברו את ה-50%, והן צפויות לסייע לתפרון בהליך ההתייעלות שהיא עוברת בעקבות המשבר שאליו נקלעה. ואולם חלק מבעלי המניות בקרב הציבור אינם מסכימים לכך שמבטח שמיר ומשקיעים פיננסיים נוספים ירכשו את מניות תפרון באותם המחירים שבהם רוכשת אותן נובל, שהיא משקיע אסטרטגי בחברה.

בעל מניות מהציבור בתפרון, דני מגן, המחזיק במניות תפרון בשווי של 700 אלף שקל, פנה ביום חמישי באמצעות עו"ד גיא גיסין לנושאי המשרה של תפרון, בהם מאיר שמיר, והמנכ"ל עמית מרידור, בדרישה להעניק לכלל בעלי המניות מהציבור זכות לרכוש מניות באותם תנאים שהעניקה החברה למבטח שמיר ולבעלי עניין אחרים בחברה.

רוצים תנאים שווים

לטענת עו"ד גיסין, במסגרת העסקה המועלית לאישור האסיפה הכללית מחר, מבקשת תפרון לאשר הכנסת פעילות וכניסת משקיע אסטרטגי לחברה במחיר מועדף. לטענת גיסין, כשמבטח שמיר ושותפיה ניהלו בשם החברה מו"מ עם המשקיע האסטרטגי, הם ניהלו מו"מ נפרד להשקעה בחברה, תוך שברשותם היה מידע פנים בדבר כניסתו הצפויה של המשקיע לחברה - מה שהעלה את שווי המניה ב-80% מתחילת ספטמבר.

כיום מבקשים מבטח שמיר ושותפיה שבעלי המניות מהציבור יאשרו את העסקות כולן "בהחלטה אחת וכמקשה אחת", באופן שמתנה למעשה את העסקה האסטרטגית, במתן הטבה במיליוני דולרים לגופים הקשורים לבעלי עניין (שבזמן ניהול המו"מ היה בידיהם מידע פנים) - ובכך להעדיף אותם על פני בעלי מניות מהציבור.

כדי לא לפגוע בקיומה של העסקה האסטרטגית של החברה, דרש גיסין כי החברה ובעלי העניין יתחייבו, תוך העמדת בטוחות, שהחברה תציע לבעלי המניות מהציבור - במסגרת הנפקת זכויות שתתבצע לא יאוחר משלושה חודשים ממועד אישור העסקה בהיקף של כ-8-10 מיליון דולר (בהתאם לחלקו היחסי של הציבור) - רכישת מניות באותם תנאים שהוצעו לגופים הקשורים לנושאי המשרה.

ממבטח שמיר נמסר בתגובה: "תפרון ניהלה מו"מ עם המשקיע הקנדי. בתור משקיע אסטרטגי חלק מהתנאים שלו היו השקעה של מבטח בחברה על פי אותם תנאים כמו של המשקיע הקנדי נובל. באותה העת המחיר למניית תפרון היה 2.1 דולרים למניה, שהיה גבוה ב-30% ממחיר המניה בשוק. בנוסף לזה היתה דרישה של הבנקים שבעלי השליטה יגדילו את אחזקתם במקביל להסכם עם המשקיע הקנדי באותם התנאים. מבטח נאותה להשקיע בחברה כדי לסייע לה ולעובדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully