וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות למדינה: נוזיל שוב את המים המותפלים

אבי בר אלי

28.11.2010 / 7:02

חברת מקורות ממשיכה להוריד את מחיר המים שתתפיל באשדוד בתמורה להגדלת התפוקה במתקן. לאחר שהסכימה להפחית את המחיר כבר פעמיים, הציע למכור את המים ב-2.49 שקלים למ"ק

מקורות ממשיכה לשפר את הצעותיה למדינה למכירת המים שתתפיל במתקן ההתפלה שהיא מתעתדת להקים באשדוד. החברה שיגרה באחרונה לוועדת המכרזים הבין-משרדית הצעת פשרה חדשה, שלפיה תסכים למכור למדינה את המים המותפלים שתייצר במתקן במחיר של 2.49 שקלים למ"ק.

הצעתה המקורית של מקורות היתה 2.86 שקלים למ"ק, ובשנה החולפת הופחתה הצעתה פעמיים עד למחיר של 2.56 שקל למ"ק, ולחלופין 2.48 שקלים למ"ק תמורת הגדלת תפוקת מתקן ההתפלה המתוכנן ב-25% - מ-100 ל-125 מיליון מ"ק בשנה.

לפי הערכות, ועדת המכרזים תדחה גם את הצעת הפשרה החדשה, משום שאינה תואמת עדיין למחיר שקבעה הוועדה לרכישת המים המותפלים מן המתקן של מקורות - 2.36 שקלים למ"ק. כמו כן, התמחור החדש המוצע מתבסס על בסיס הצמדות שונה מזה שנקבע, ומדובר בתג מחיר בערכים של היום - בעוד שבהתייחס לערכי תקופת המכרז מדובר למעשה במחיר ריאלי של 2.55 שקלים למ"ק.

במקביל, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה , עו"ד אבי ליכט, נמנע בינתים מהכרעה בשאלה אם בכלל תוכל המדינה לרכוש מים במחיר שונה מזה שקבעה ועדת המכרזים. זאת, באמצעות החלטה אד-הוק לעקיפת ועדת המכרזים או באמצעות חקיקה, למשל.

בין היתר, הכרעת ליכט התעכבה משום שתוצאות המכרז שפירסמה מקורות לבניית המתקן באשדוד עמדו בסימן שאלה. ואמנם, בתום חודשים ארוכים, ביטל בית המשפט המחוזי בירושלים ביום רביעי את תוצאות המכרז שניהלה מקורות להקמת המתקן.

במכרז להקמת המתקן זכתה בנובמבר אשתקד קבוצת ivm של מנרב הנדסה (33%) ו-sadyt הספרדית (67%) תמורת 1.6 מיליארד שקל. המציעה השנייה במכרז, קבוצת - bgs שבה שותפות שיכון ובינוי, גרנית הכרמל, שפיר הנדסה וברן - שהציעה כ-1.8 מיליארד שקל, עתרה לבית המשפט בבקשה לפסול את ההצעה הזוכה. באמצעות עוה"ד דרור ויגדור, דיוויד שפירא, שי רייכר ואייל יעקבי ממשרד יגאל ארנון ושות', טענה bgs כי מנרב אינה עומדת בתנאי הסף שנדרשו במכרז, משום שאלה חייבו כי לחברת הקבלן יהיה ניסיון בפרויקט תשתית תהליכי המרכז פעילות בחמש דיסציפלינות שונות. השופטת, יהודית שטופמן, קיבלה את הטענה וביטלה את זכיית ivm במכרז.

עם זאת, השופטת החליטה שלא להכריז על הצעת bgs כזוכה במכרז במקומה, אלא להחזיר את ההכרעה לוועדת המכרזים של מקורות. זאת, לשם בחינה מחודשת של תנאי הסף בשתי ההצעות וכן לשם בחינת האפשרות כי sadyt, שעומדת בתנאי הניסיון המוקדם - תתפוס את מקומה של שותפתה הישראלית, לצורך המכרז. לפיכך, עשויה ועדת המכרזים של מקורות להכריז שוב על ivm כזוכה במכרז.

כפי שפורסם ב-themarker, רשות המים הציעה באחרונה למקורות לוותר על הפרויקט להקמת מתקן ההתפלה באשדוד בתמורה להקמת מתקן ההתפלה המתוכנן לאזור הגליל המערבי.

ברשות המים דיווחו בשבוע שעבר כי פתיחת עונת הגשמים הנוכחית היא "מהגרועות בעשורים האחרונים", וכי בצפון המדינה לא נרשם נובמבר כה יבש מזה 48 שנים. ישיבת הממשלה שתתקיים ביום ראשון הבא תעסוק בתוכנית החירום המתוכננת למשק המים. בישיבה זו צפוי להידון גם היקף ההתפלה הנדרש במשק, וייתכן שגם סוגיית מתקן ההתפלה של מקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully