וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי היוצרים: הסמכה של שר התרבות לחלק את תקציב הקולנוע "פסולה מיסודה"

מאת אופיר בר-זהר

28.11.2010 / 7:02

תקציב הקולנוע שניתן ליוצרים דרך קרנות הקולנוע מסתכם בכ-67 מיליון שקל בשנה



>> האם רצוי ששר התרבות יקבע לאן יופנה רבע מתקציב הקולנוע? תיקון לחוק הקולנוע שיידון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה מציע כי שר התרבות יחליט מדי שנה על העברת לפחות רבע מתקציב הקולנוע ליוצרים מקבוצות תרבותיות שאינן זוכות לייצוג הולם בקולנוע. השר יקבע מי יהיו קבוצות אלה לאחר התייעצות עם מועצת הקולנוע.




בדברי ההסבר להצעת החוק, שהוגשה על ידי ח"כ אורי אורבך, נכתב: "חוק הקולנוע הצליח להביא לשינוי דרמטי באיכותו ובהצלחתו של הקולנוע הישראלי בישראל ובעולם. ואולם, בתחום אחד לא הצליח החוק למלא את ייעודו: עדיין נותר פער גדול בקולנוע הישראלי בין מיעוט היוצרים הבאים מהפריפריה החברתית והתרבותית (דתיים, עולים, חרדים, ערבים ותושבי שכונות ועיירות פיתוח), לבין השיעור הגבוה של היוצרים הבאים מהמרכז התרבותי. לפיכך, יש לקבוע בחוק שיעור מינימלי של תמיכה ביוצרים שבאים מקבוצות תרבותיות אלה".



תקציב הקולנוע שניתן ליוצרים דרך קרנות הקולנוע מסתכם בכ-67 מיליון שקל בשנה, כך שרבע ממנו הוא כ-16.7 מיליון שקל. הצעת חוק דומה הוגשה בכנסת הקודמת על ידי משה כחלון, כיום שר התקשורת.



באיגודי היוצרים בטלוויזיה ובקולנוע מתנגדים להצעה. באיגודים מסבירים: "זה שנים שהקולנוע הישראלי מייצג נאמנה ובגאון את כל הזרמים השונים בחברה הישראלית. לקרנות הקולנוע מוגשות באופן שוטף הצעות על ידי יוצרים מכל קצוות הארץ, הנבחנות על ידי אנשי מקצוע מהמדרגה הראשונה, תושבי תל אביב והפריפריה כאחת, שמחליטים אילו הצעות לקדם - אך ורק על פי שיקולים של איכות אמנותית".



האיגודים קוראים לממשלה לדחות את התיקון: "הרעיון ששר תרבות, בשם הממשלה, יקבע אילו קבוצות פריפריה לקדם על המסך ואילו קבוצות להותיר מחוצה לו, פסול מיסודו. כך ייצא שכל ממשלה מתחלפת תקדם את הקבוצות הקרובות אליה מבחינה אידיאולוגית במקום לתת ליצירה הקולנועית לנבוע באופן טבעי מן השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully