וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף תנועת הקונים הערה: המכירות הקמעוניות ביום שישי השחור עלו ב-0.3% בלבד

הדר תדמור

28.11.2010 / 9:11

מחר יתקיים "סייבר מאנדיי" - שיחל את עונת המבצעים וההנחות לקניות החגים בקרב הקמעוניות המקוונות



על אף שחנויות רבות ברחבי ארה"ב דיווחו על תנועה ערה של קונים במהלך "יום שישי השחור", המכירות הקמעוניות עלו באותו היום רק ב-0.3% לעומת היום המקביל ב-2009 והסתכמו ב-10.69 מיליארד דולר - כך דיווחה חברת המחקר שופרטרק.







"יום שישי השחור" הוא יום השישי שמגיע לאחר חג ההודיה, יריית הפתיחה המסורתית של עונת הקניות לחגים בארה"ב. הכינוי נובע מכך שבעבר היה זה היום בו קמעוניות רבות עוברות לרווח במהלך השנה - המסומן בשחור (בניגוד להפסד, המסומן באדום). עם זאת, בשנים האחרונות נראית מגמה של ביצוע הקניות לחגים ברגע האחרון לפני חג המולד, ולכן, יש אנליסטים המעריכים כי "יום שישי השחור" אינו בהכרח מדד טוב לעונת החגים כולה.



הצריכה הפרטית, האחראית לכ-70% מהתמ"ג האמריקאי, דשדשה בשנים האחרונים, וגם עונות החגים של השנתיים האחרונות היו פושרות יחסית. הערכות אנליסטים בארה"ב הן כי המכירות הקמעוניות בין החודשים נובמבר-דצמבר ינועו בין עליות קלות ועד לעלייה של 4.5% במכירות.



מחר הוא "סייבר מאנדיי" - "יום שישי השחור" של הקמעוניות המקוונות בארה"ב. הקמעוניות המקוונות צפויות להציע מבצעים והנחות ולפתוח גם הן באופן רשמי את עונת הקניות לחגים.
הכינוי "סייבר מאנדיי", שהוטבע לפני חמש שנים, מכוון ליום שבו שבים העובדים מחופשת חג ההודיה לעבודה, ועורכים את הקניות לחגים באמצעות המחשבים בעבודה. זהו יום המכירות העמוס ביותר בקרב הקמעוניות המקוונות.



קמעוניות מקוונות שונות, ביניהן בסט ביי.קום, וולמארט.קום וסטייפלס.קום יציעו את מבצעי סייבר מאנדיי כבר מהיום. אותן קמעוניות אף כינו את היום "סייבר סאנדיי". 90% מהחברות בארה"ב מתכננות מבצעים לקונים באינטרנט בסייבר מאנדיי, לפי חברת המחקר ביג ריסרץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully