וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שבועי: תעשיית הקרנות שוברת שיא ומנהלת כ-159.5 מיליארד שקל

יעל פטר

28.11.2010 / 10:01

הקרנות המסורתיות נהנו מגיוסים של כ-400 מיליון שקל; הקרנות הכספיות פדו 100 מיליארד שקל



מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.1 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.6 מיליארד שקל ולירידת ערך נכסי הקרנות בשווי של כ-0.5 מיליארד שקל. תעשיית קרנות הנאמנות חזרו לגייס במתאם ישיר לעליות השערים באגרות החוב, הן הממשלתיות והן הקונצרניות, זה השבוע השני ברציפות, אומרים בבית ההשקעות מיטב.



בסיכום השבועי רשמה תעשיית הקרנות גיוסים של כ-290 מיליון שקל, ובניטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-80 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות גיוס של כ-370 מיליון שקל. ובנוסף תעשיית הקרנות שוב שברה שיא של כל הזמנים, עם ניהול של כ-159.5 מיליארד שקל, אומרים במיטב.



שוק המניות בישראל נסחר בשבוע החולף במגמה שלילית בעוד שוקי המניות בעולם רשמו מגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. בסיכום השבועי רשמו הקרנות הקנייתיות גיוסים של כ-30 מיליון שקל. הקרנות המתמחות במניות בישראל גייסו כ-20 מיליון שקל, הקרנות המתמחות במניות בחו"ל גייסו כ-10 מיליון שקל ואילו הקרנות הגמישות סיימו את השבוע ללא שינוי. הגיוסים מגיעים לאחר פדיונות גבוהים יחסית שנרשמו בשבוע שקדם לו, ועל אף ירידות השערים שנרשמו במהלך השבוע האחרון, בעיקר בראשיתו.



בתחום קרנות אג"ח חברות וכללי, בסיכום השבועי רשמו קרנות אלו גיוסים של כ-300 מיליון שקל, המיצג קצב גיוס יומי של כ-60 מיליון שקל. מה שתמך בגיוסים לקרנות אלו, הן עליות השערים בחלק האג"חי, שבוע שני ברציפות. באפיק הממשלתי, קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד סיימו את השבוע בגיוס של כ-5 מיליון שקל, לאחר פדיון ענק של כ-130 מיליון שקל בשבוע הקודם. הקרנות השקליות רשמו פדיון של כ-10 מיליון שקל, מוסרים האנליסטים של מיטב.



הקרנות הכספיות רושמות פדיונות קלים של כ-80 מיליון שקל. בשבוע הקרוב יתכן ונראה גיוסים גוברים לקרנות הכספיות, בעקבות פדיון מק"מ 1210, בו יש 13 מיליארד שקל, אשר חלק ביום רביעי הקרוב. מנגד תתרחש גם הנפקת מק"מ 1211, שבוע לאחר מכן. קרנות אגד חוץ, רושמות גיוסים נמוכים מהממוצע, זאת לאחר שגם בשבוע החולף הן גייסו כ-25 מיליון שקל, מציינים במיטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully