וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגז מרכז עניין: הסתיימו הבדיקות ברישיון "גל"

ליאור זנו

28.11.2010 / 10:15

בעוד המשקיעים מביטים לעבר הקידוח במבנה לוויתן, מודיעה שותפות החיפושים רציו כי הסקרים בהיתר החיפושים הימי "גל" הסתיימו וכי פענוח המידע פצוי להתפרסם תוך מספר חודשים

דווקא בימים בהם נשואות עיני המשקיעים אל קידוח האקספלורציה במבנה לווייתן, הודיעה הבוקר שותפות חיפושי הגז והנפט רציו כי הסקרים הססמיים התלת-מימדיים שבוצעו בהיתר החיפושים הימי "גל" הסתיימו, וכי תוצאות הפענוח צפויות בתוך מספר חודשים. רציו מעריכה כי עלות הסקרים הכוללת תעמוד על 6 מיליון דולר.

היתר מוקדם גל נמצא כיום בשליטת רציו (100%), כאשר 10% עתידים לעבור להזדמנות ישראלית של הלמן אלדובי. גל נמצא במים עמוקים בדרום, וגובל בשטחי רישיונות פלאג'יק ובשטחי רישיונות רציו-ים. איזי אנרגיה של ד"ר אלי זהבי הודיעה בחודשים האחרונים כי גם היא מנהלת מו"מ לרכישת 10% מההיתר.

רציו נודעת בעיקר כשותפה (15%) במבנה לווייתן הימי, בו נערך בימים אלו קידוח שאמור להעיד סופית, בימים הקרובים, האם קיימים במום גז טבעי או נפט ובאיזו כמות.

היתר מוקדם הוא שטח רחב היקף, בו נערכים מבחנים ססמיים שיקבעו אם קיימים מבנים תת-קרקעיים שעשויים להכיל גז או נפט. אם התוצאות הן חיוביות, מחלק הממונה את שטח ההיתר לרישיונות קטנים יותר, והשותפות שביצעה את המבחנים בהיתר מקבלת זכות ראשונים על בקשת הרישיונות. ברישיונות נערכים לרוב בדיקות נוספות ואם הן מצדיקות המשך התקדמות בעבודות, יוצאת השותפות לביצוע קידוח אקספלורציה, שבוחן האם אכן קיים נפט או גז בקידוח, וכמה ממנו ניתן להפיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully