וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאו תשואות: הגירעון בהון העצמי גדל ל-352 מיליון שקל; ההפסד הרבעוני העמיק ל-25 מיליון שקל

ליאור זנו

28.11.2010 / 12:08

ברבעון השלישי רשמה החברה הפסד של 20.9 מיליון שקל ממימוש השקעתה בחברות מוחזקות



, שבשליטת אילן בן דב, מציגה היום את דו"חות הרבעון השלישי של 2010, ורושמת רבעון קשה נוסף של ירידה ברוב הפרמטרים הכלכליים וגידול בגרעון בהון העצמי. טאו עוסקת בהשקעות בשוק ההון באמצעות השקעות עצמיות (נוסטרו) בניירות ערך אשר נסחרים ברובם בישראל, וכן בהשקעה בתחום הנדל"ן באמצעות השקעות בחברות הפועלות בתחום ובהשקעה בנכסי נדל"ן.



הכנסותיה הרבעוניות של טאו עלו ב-9% לעומת הרבעון המקביל ל-31.5 מיליון שקל, כאשר העליה נבעה מרווח של 21.4 מיליון שקל שרשמה מפידיון מוקדם של אגרות חוב. עוד בסעיפי ההכנסות, ירדו הכנסותיה של טאו מחברות שבשליטתה ב-37% ל-8.7 מיליון שקל.







על אך העלייה הקלה בהכנסות הכוללות, העמיקו הוצאותיה של טאו ב-60% ועמדו על 60.7 מיליון שקל. החברה רשמה הפסד של 20.9 מיליון שקל ממימוש השקעתה בחברות מוחזקות, הפסד של 4 מיליון שקל ממימוש ניירות ערך והפסד של 12.1 מיליון שקל מירידת ערך של מניות חברה שבשליטתה. בשורה התחתונה, רושמת טאו תשואות הפסד של 25 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2010, לעומת הפסד של 8.9 מיליון שקל שרשמה ברבעון השלישי של 2009.



מבחינת המזומנים שייצרה מפעילותה השוטפת, רשמה טאו ברבעון תזרים שלילי של 42 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל. בסך הכל ברבעון ירדה כמות המזומנים של החברה ב-4.2 מיליון שקל ונכון לסוף ספטמבר נמצאים בקופתה כ-500 אלף שקל בלבד.



מאז ספטמבר 2009 העמיק הגירעון בהונה העצמי של טאו ב-40 מיליון שקל נוספים וכעת הוא מסתכם ב-352.3 מיליון שקל והגרעון בהונה החוזר עומד על 69 מיליון שקל. בפתח דו"חותיה הכספיים מדגישים רואי החשבון ומפנים לתוכניות ההנהלה להתמודדות עם המצב הפיננסי של החבה ותזרים המזומנים החזוי. טאו מעריכה כי יתרת השקעותיה המהוות עודף בטחונות בבנקים וערבותו האישית של בן-דב יספיקו לה לעמידה בהתחייבויותיה ב"עתיד הנראה לעין".



שווי ההשקעות הסחירות של החברה משמשות כבטוחות לבנקים עבור מסגת אשראי שהעמידו לטאו. בבטוחות לבנק לאומי כלולות ההשקועות בחברות מבני תעשיה, סאני ומטעי הדר הנמצאים בעודף של 58.9 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully