וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפושדו וזיסר השלימו מימון מחדש של 3 בתי מלון בלונדון במיליארד שקל

מיכאל רוכוורגר

28.11.2010 / 15:00

במקביל להסכם המימון, יזרימו פארק פלאזה ואלביט הדמיה 95 מיליון שקל, שישמשו לפירעון התחייבויות קודמות



חברת המלונאות פארק פלאזה הוטלס, מקבוצת מלונות ים סוף שבשליטת אלי פפושדו, מודיעה על חתימת הסכם מימון מחדש בהיקף של כמיליארד שקל (כ-180 מיליון ליש"ט) לשלושה בתי מלון שמפעילה הרשת בלונדון.



מדובר בבתי המלון פארק פלאזה ריוורבנק, פארק פלאזה ויקטוריה ופארק פלאזה שרלוק הולמס, המוחזקים בשיעורים של 50%-55% על ידי החברה, והיתרה ע"י , שבשליטת מוטי זיסר.



הסכם המימון מחדש הינו לתקופה של 5 שנים, והוא יחליף מימון קיים, שנטלו השותפים בגין שלושת בתי המלון מידי בנק ההשקעות גולדמן סאקס. ההסכם הנוכחי נחתם מול הבנק הגרמני אראל (aareal), וכולל גם תשלום, שייפרס על פני 3 השנים הקרובות, בסך כולל של כ-14.4 מיליון ליש"ט בגין ביטול חוזה swap (עסקת החלף).



במקביל להסכם המימון, יזרימו פארק פלאזה ואלביט הדמיה הון עצמי של כ-95 מיליון שקל (כ-16.6 מיליון ליש"ט), מתוכו חלקה של פארק פלאזה מסתכם בכ-51 מיליון שקל (כ-8.9 מיליון ליש"ט), שישמש לבתי המלון כדי לפרוע את ההתחייבויות הקודמות מול גולדמן סאקס.



הסכם המימון מורכב משתי הלוואות מרכזיות: ההלוואה הראשונה, בהיקף של כ-883 מיליון שקל (כ-153 מיליון ליש"ט) שתשמש למימון המלונות ריוורבנק וויקטוריה. הלוואה זו נושאת ריבית קבועה של כ-5.3% לשלוש שנותיה הראשונות, ולאחר מכן שיעור ריבית מופחת של כ-3.27%. ההלוואה השנייה, בגין מלון שרלוק הולמס, תישא ריבית בשיעור של 5%.



בוריס איוושה, מנכ"ל פארק פלאזה, ציין כי "הסכם המימון הנוכחי מבטא מבחינתנו את המשך מערכת היחסים האיתנה עם בנק aaereal, ואנו מרוצים מכך שהבנק ממשיך לעמוד מאחורי פעילות המלונות שלנו. ההלוואות החדשות מבטיחות את השקעות ההמשך בפיתוח המלונות ובשיפור ביצועיהם העסקיים".



באפריל האחרון הרחיבה פארק פלאזה את פורטפוליו בתי המלון שלה, ורכשה יחד עם אלביט הדמיה את מלון העסקים הולידיי אין אמסטרדם, הסמוך לשדה התעופה סכיפהול, תמורת כ-30 מיליון יורו.



בחודש מארס האחרון פתחה החברה את מלון פארק פלאזה ווסטמיניסטר ברידג', אחד המלונות הגדולים והמפוארים בלונדון. המלון, הממוקם באזור יוקרתי בלונדון - מול הביג בן, הוקם בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל ובו יותר מ-1,000 חדרים.



קבוצת פארק פלאזה, שבבעלותה ובניהולה בתי מלון באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, פועלת תחת שני שמות מותג: park plaza hotels & resorts ו- art’otel. לפארק פלאזה שותפות אסטרטגית עם רשת התיירות העולמית קרלסון, שהינה אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום הנסיעות, ובאמצעותה משווקת פארק פלאזה את המלונות הנכללים בפורטפוליו שלה, המונה כיום כ-35 מלונות וכ-7,000 חדרים. פארק פלאזה נסחרת בבורסת לונדון לפי שווי שוק של כ-61 מיליון ליש"ט לאחר שמניית החברה עלתה ב-25%, ונמצאת בשליטת משפחת פפושדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully